דיווחים חדשותיים עם התמקדות בסידרת מרוצי האופנועים ה-MOTOGP. אשתדל להאיר פינות נסתרות, גם ממסלול המרוצים וגם מאחוריו כדי לספק תמונה מלאה של ה-GP
חיפוש מותאם אישית של

אפריליה קוביה


שסתומים פנואומטיים
הרבה לפני שצמד מילים אלה הפך לפופולרי והמדובר ביותר בעולם ה-GP אפריליה עשתה בהם שימוש הלכה למעשה. ה-RS3 Cube, גרזן ה-GP המיועד של אפריליה התהדר בעיצוב איטלקי סקסי, תצורת מנוע אירופאית וטכנולוגיה סופר מתקדמת שנלקחה היישר מעולם ה-F1 ולא נראתה עד אז בעולם האופנועים.
קצת רקע
נחשף בתערוכת בולוניה בדצמבר 2001, ה-RS3 המכונה Cube בעל מנוע טריפל בנפח 990 סמ"ק פותח בשיתוף עם יצרנית המנועים הבריטית Cosworth ששיתפה כבר פעולה בעבר עם אפריליה בפיתוח הסופרבייק - RSV1000SP.
ניסיונה של Cosworth בפיתוח ובניית מנועי פורמולה 1 הביא את אפריליה לשתף פעולה בפרויקט אופנוע ה-GP מרובע הפעימות.
האופנוע הכיל פיצ'רים סופר מתקדמים לזמנו כמו מצערת רכב-אל-חוט, הזרקת דלק, קראנק מסתובב בכיוון הפוך כדי להקטין את האפקט הג'יירוסקופי, ראש המנוע הכיל שתי פתחי יציאה לכל צילינדר כך שאגזוז הארופוביק היה בתצורת 6-3-1
מחשב המנוע פותח בצורה עצמאית באפריליה ושלט על ההצתה, על הזרקת הדלק ועל המצערת בתצורת רכב-אל-חוט. טכנולוגיה זו לא הייתה אז בשימוש בעולם האופנועים והובאה מעולם ה-F1.

למה טריפל ?
מנוע הטריפל בעל שלושה צילינדרים בשורה נבחר ע"י אפריליה מכמה סיבות, בראש ובראשונה בידול, אפריליה רצו לבדל עצמם מהשאר ובעיקר מהיפנים. חוקי ה-GP העניקו יתרון לתצורות שלוש וחמש צילינדרים, יתרון זה התבטה במשקל נמוך ב-10 קילוגרם ביחס לשאר.
שנית הרצון להשתמש בטכנולוגיה והידע של Cosworth מעולם ה-F1 ובכך לחסוך עלויות וזמן פיתוח, למשל קוטר צילינדר בטריפל בנפח 990 כמעט זהה לקוטר צילינדר של מנוע ה-F1 כמו גם האפשרות לשימוש בחלקים זהים אחרים.
סיבה שלישית הייתה הרצון של אפריליה לייצר רפליקת כביש ל-Cube ומנוע טריפל היה מאפשר לבצע זאת בצורה הזולה ביותר.
שילדת האלומיניום של ה-Cube הייתה יותר קונבנציונאלית ועשתה שימוש בתצורת קורה כפולה, המתלים תוצרת אוהלינס. בסוף 2003 מנוע ה-Cube הפיק בסביבות 240 כוחות סוס ונחשב לבין החזקים על הגריד.
על פניו היה נראה כי אפריליה העמידו מתחרה רציני. עם טכנולוגיות שלא נראו עד אז והספקים חזקים ביותר. הם גם השקיעו והביאו רוכבים חזקים, כמו אדוארדס והגה וציפו להרבה פודיומים ותהילה.

אז מה השתבש בקוביה ?
כנראה שסכום חלקיו של ה-Cube לא היה גדול מכל אחד מהם בנפרד, האופנוע כיחידה לא תפקד כראוי. קולין אדוארדס צוטט "יש בוא כל כך הרבה דברים שלא עובדים וצריך לתקן, הוא שיכור וויליס, חסר תחושה בחלק הקדמי, יש רעידות גם מקדימה וגם מאחורה, ותגובות בלתי צפויות ממצערת הרכב-אל-חוט." חברו לקבוצה נוריוקי הגה, התרסק עם הקיוב 28 פעמים בעונה אחת.
אחת הבעיות העיקריות בקיוב הייתה שהצוות שפיתח ויצר אותו, בעצם מסר את האופנוע לאפריליה ולא המשיך להיות נוכח בתהליך האבולוציה שלו. תהליך ההמרה של טכנולוגיה שבזמנו פעלה בעולם המכוניות, לא עבדה כמצופה על האופנוע. תקריות חוזרות ונשנות של נזילות שמן תוך כדי מרוץ, בעיות בבקרת האחיזה ותגובות בלתי צפויות של המצערת, הפכו את האופנוע למסוכן והרוכבים לא סמכו עליו יותר, קולין אדאורדס צוטט " כל סיום רכיבה על שני גלגלים הרגישה כמו התחמקות ממוות, כמעט כל רכיבה הסתיימה עם מגפיים מכוסות בשמן."
אנגלים או לא הקוזוורת' האלה ?

בסוף שנת 2004 לאחר שלש עונות בהן ה-Cube לא הצליח לעמוד או להתקרב לפודיום, החליטו אפריליה לסגור את הברז לפרוייקט ה-GP היומרני מסתבר מידי שלהם.
האם כיום כאשר הטכנולוגיה בה עשו שימוש אפריליה היא לחם חוקם של אופנועי ה-GP יכול אפריליה להשתלב ולהוביל את הקטגוריה הבכירה? יש שיאמרו כי בעית הממון מהן סובלת הסידרה ומאפשרת רק ליצרניות הגדולות להשקיע ולפתח כלים זוכים, היא שגרמה לאפריליה להפסיק את הפיתוח ולפרוש. מצד שני יש את דוקאטי הקטנה...
כיום נראה כי אפריליה השאירו מאחור את תצורת הטריפל ועברו ל- V4, האם הפעם יצליח להם ?

אין תגובות:

לחזרה לדף הבית לחץ דף הבית

אלופי העולם לעונת 2008

אלופי העולם לעונת 2008

סרטון השבוע

סרטון השבוע

רכיבה ראשונה

פעם בכמה שנים דונינגטון מוציא מופעים רטובים שכאלה, הקודם שזכור ונכנס לפנתאון היא הרכיבה הסופר מדהימה של רוסי בעונת 2005

הפעם יש לנו את קיונארי על פיירבלייד של טן קאטה התרווחו ותהנו

יפני מטורף עטוי גלגלים נגד אופנוע

GSXR-750 שני עשורים של אבולוציה

טרייל עירוני

למי לא בא לחתוך כבר מהמשרד וצאת לאוויר הפתוח

Bitch Slap מה הקשר ? זה

דבר ידוע הוא שאופנוענות ואיטליה הולכים יחד ממים ימימה. ידוע גם שהאיטלקים יצירתיים ושהאיטלקיות ... נו טוב על זה נרחיב בפעם אחרת. הסרטון הבא מציג תרגילי סדר של המשטרת איטליה של שנת 1950. מדהים

מחלת הגזזת פנים רבות לה, היא תוקפת בכל מקום ועל כל דבר.

קטע סטנד אפ מגניב שמגיע איך לא, מאיטליה. לא צריך להיות דוברי איטלקית כדי להבין, להנות ובעיקר להתחבר לקטע. אז יאללה תהנו ואם בא לכם אתם מוזמנים לתת שם לקטע.

קצת הסטוריה, היריבים של רוסי והפעם מקס ביאג', כן ירבו יריבים כאלה