דיווחים חדשותיים עם התמקדות בסידרת מרוצי האופנועים ה-MOTOGP. אשתדל להאיר פינות נסתרות, גם ממסלול המרוצים וגם מאחוריו כדי לספק תמונה מלאה של ה-GP
חיפוש מותאם אישית של

ברנו

אפשר לסכם את סופ"ש בברנו בשתי מילים, "טעות אנוש".
על מה גרם לטעות אנוש זו אפשר להתפלסף מברנו ועד למיזאנו וכל דעה או הערכה לא פחות טובה מרעותה.

זה התחיל כמו עוד אחד מאותם מרוצים בהם מוביל פותח פער ונותן לכל השאר לרדוף אחריו כל המרוץ, בשלב מסויים בסיבוב השישי היה נראה כאילו רוסי מתחיל לצמצם את הפער אבל הקפה מאוחר יותר סטונר טועה, מחליק החוצה, ומשאיר לרוסי את כל הקופה.

הדבר המעניין הבא שקרה במרוץ הזה הוא התברגותם של רוכבים "חלשים" יחסית למקומות גבוהים גם בקוולפיינג וגם במרוץ עצמו. על הנושא הזה שהוא מעניין בפני עצמו ארחיב בקרוב בפוסט נפרד.

נושא חשוב נוסף שעלה לדיון בברנו וחלקים ממנו מתחילים לדלוף החוצה הוא:
כיצד מתמודדים בטיחותית עם מהירויות הפניה ההולכות וגדלות של אופנועי הקטגוריה הבכירה.

כן כן, הקטגוריה צעירה, כולה בת שנתיים. היא נולדה כדי להחליף את בהמות ה-990 המסוכנות והמהירות מידיי, והתגלתה כקטגוריה בועטת ומנפצת שיאי מסלול כשהיא עדיין לא בשלב של להראות סימני בשלות או בגרות.
מסלולי ה-GP נכון להיום אינם בטוחים מספיק כדי להחיל את מהירויות הפניה של אופנועי ה-800 סמ"ק, משטחי המילוט אינם בגודל מספק, מה ששומט את הקרקע הרעועה ממילא של תרוץ הבטיחות.

נתונים מראים שמהירויות הפניה בקטגוריה הבכירה גדלו משמעותית בשנתיים האחרונות. לדוגמא: במרוץ האחרון בלגונה סקה מהירויות הפניה השנה היו גבוהות יותר ב- 1.5 שניות ממהירויות השנה שעברה. מדובר בעליה דרמטית.

התאמת המסלולים למהירויות הפניה של אופנועי ה-800 סמ"ק עולים המון כסף. מאז החלפת הנפח מ-990 ל-800 סמ"ק הושקעו במסלולי ה-GP מעל 80 מליון יורו למטרות בטיחות, ונכון להיום מושקעים בכל מסלול כ- 1.7 מליון יורו יותר מבתקופת ה-990 לטובת שיפור בטיחות הרוכבים.

גורם נוסף הוא שורת הפציעות המשביתות מהם סבלו רוכבים מובילים מתחילת העונה ביניהם חורחה לורנצו, לוריס קפירוסי, ג'ון הופקינס ודני פדרוסה.

נוכח הסיבות מעלה הוחלט ע"י הבוס של דורנה כרמלו אספלטה שהדרך הטובה ביותר לטפל בבעיה זו תהיה הטלת מגבלות על מהירות הפניה, כלומר על האופנועים. כרמלו החליט שהנושא כל כך חשוב שלא מספיק לערב רק את ועדת הבטיחות של הרוכבים (שמורכבת ממספר מצומצם של רוכבים נבחרים) אלה שדרושה השתתפות של כל הרוכבים כדי שהם יוכלו להעלתו הצעות ודרכים להטלת מגבלות אלה. הצעות אלה ישמרו כרגע סודיות ויועברו הלאה להמשך דיון בגופים המוסמכים לביצוע שינויים בחוקת ה-GP (על הפוליטיקה והגופים תוכלו לקרוא כאן).

מספר הצעות דלפו והרי הן לפניכם:
1. מעבר ליצרן צמיגים אחד
2. הגבלת האלקטרוניקה
3. הגבלת רוחב הצמיג
4. חזרה ל-990 סמ"ק עם מגבלה על המהירות הסופית.
5. תוספת למישקל המינימום של אופנועי ה-800 סמ"ק.

מישהו בהונדה התעורר ושם לב שהם ירו לעצמם ברגל ???

סרטון החלק המעניין של המרוץ

Moto gp république tchèque p2
Uploaded by zeon71

אין תגובות:

לחזרה לדף הבית לחץ דף הבית

אלופי העולם לעונת 2008

אלופי העולם לעונת 2008

סרטון השבוע

סרטון השבוע

רכיבה ראשונה

פעם בכמה שנים דונינגטון מוציא מופעים רטובים שכאלה, הקודם שזכור ונכנס לפנתאון היא הרכיבה הסופר מדהימה של רוסי בעונת 2005

הפעם יש לנו את קיונארי על פיירבלייד של טן קאטה התרווחו ותהנו

יפני מטורף עטוי גלגלים נגד אופנוע

GSXR-750 שני עשורים של אבולוציה

טרייל עירוני

למי לא בא לחתוך כבר מהמשרד וצאת לאוויר הפתוח

Bitch Slap מה הקשר ? זה

דבר ידוע הוא שאופנוענות ואיטליה הולכים יחד ממים ימימה. ידוע גם שהאיטלקים יצירתיים ושהאיטלקיות ... נו טוב על זה נרחיב בפעם אחרת. הסרטון הבא מציג תרגילי סדר של המשטרת איטליה של שנת 1950. מדהים

מחלת הגזזת פנים רבות לה, היא תוקפת בכל מקום ועל כל דבר.

קטע סטנד אפ מגניב שמגיע איך לא, מאיטליה. לא צריך להיות דוברי איטלקית כדי להבין, להנות ובעיקר להתחבר לקטע. אז יאללה תהנו ואם בא לכם אתם מוזמנים לתת שם לקטע.

קצת הסטוריה, היריבים של רוסי והפעם מקס ביאג', כן ירבו יריבים כאלה