דיווחים חדשותיים עם התמקדות בסידרת מרוצי האופנועים ה-MOTOGP. אשתדל להאיר פינות נסתרות, גם ממסלול המרוצים וגם מאחוריו כדי לספק תמונה מלאה של ה-GP
חיפוש מותאם אישית של

הדרך מ-250 ל-600

בניגוד למלחמות הספורטיביות על אספלט המסלול, במסדרונות הממוזגים של הגופים המנהלים את עולם מרוצי האופנועים מתחוללת בימים אלה מלחמה פוליטית רווית כוחות, תככים וכסף. הניצוץ שהדליק את המלחמה היתה ההצעה לשינוי קטגוריית הביניים שיזמה והגתה הוועדה המנהלת של הגרנד פרי. עתיד קטגוריית הביניים חושף את הפוליטיקה הפנימית של עולם מרוצי האופנועים ומראה אותה במערומיה.
.
ההצעה לשינוי לא נפלה כרעם ביום בהיר ועמדה באוויר כבר זמן רב. בעצם מרגע שקטגורית ה- 500 סמ"ק דו פעימתי עברה לעולם הארבע פעימות, חיי קטגוריית הביניים 250 סמ"ק דו פעימתי נידונו למיתה וזה היה רק עניין של זמן. זיהום אוויר, חוסר קשר לכביש הציבורי, חוסר רלוונטיות ועניין של רוב היצרנים הפועלים בקטגוריה הבכירה ועלויות יצור והחזקה גבוהות. הסוף הפך מוחשי וברור כשהונדה הודיעה בעונה שעברה על הפסקת פיתוח אופנוע ה-250 סמ"ק שלה.
.
הסוגיה או אם תרצו הפואנטה שעומדת על הפרק כבר זמן מה היא איזו תצורה תחליף את ה-250 סמ"ק דו"פ ? KTM ואפריליה מיהרו להציע קונפיגורציות חדשות. KTM הציעה מנוע טווין מרובע פעימות, בנפח 500 סמ"ק, אפריליה הציעה להישאר עם מנוע דו"פ בנפח 250 סמ"ק אך מיצרן יחיד. שתי ההצעות נדחו על הסף ע"י ה-MSMA (איגוד היצרנים המתחרים ב-MOTOGP) עקב חוסר קשר ורלוונטיות לקטגוריה הבכירה. ההצעה המעודכנת שנידונה כעט היא קטגורית 600 סמ"ק מרובע פעימות, אבל הסופרבייק לא אוהב את ההצעה, מבחינתו זו כניסה לטריטוריה שלו.
.
מורה נבוכים לכוחות הפועלים:
השחקנים:
דורנה – בעלי הזכויות המסחריות של סדרת ה-MOTOGP
FG Sport - בעלי הזכויות המסחריות של סדרת הסופרבייק העולמית.
MSMA - י( Motorcycle Sport Manufacturers Association) מייצגים את היצרנים המתחרים ב-MOTOGP
IRTA -י (International Race Teams Association) מייצג את הקבוצות ואת מרבית הספקים ל-MOTOGP
FIM -י (Fderaction Internationale de Motocyclism) גוף העל של מרוצי אופנועים.
.
הרקע:
כל החלטה שקשורה בסדרה צריכה להתקבל בהסכמה של הוועדה המנהלת של הגרנד פרי שמורכבת מהגורמים מעלה, ה-MSMA מחזיקים בזכות ווטו על כל שינוי טכני. ה-IRTA נוהגים ליישר קו עם הדעה של דורנה, כלומר מצביעים תמיד כמו דורנה.
ה-FIM מכיר בעובדה שקטגוריית הביניים צריכה שינוי, וכנראה גם פועל בכיוון ע"י שליחת מסרים לא רשמיים ל-MSMA ולדורנה לשקול הצעות לשינוי הקטגוריה. הדבר היחיד שמטריד את ה-FIM וממנו הוא רוצה להתחמק הוא עימות עם FG Sport בעלי הזכויות של הסופרבייק – אופנועים שניתן לקנות ולרכב איתם על הכביש הציבורי.
ה-FIM פונים לדורנה "ומייעץ" להם להגיש הצעה לשינוי קטגוריית ה-250.
.
סיפור המעשה:
האינטרס של דורנה הוא לעשות כמה שיותר כסף מהמרוצים שהיא מחזיקה בזכויות המסחריות עליהם. הפיכת הקטגוריות הקטנות לכדאיות יותר כלכלית ליצרנים ולקבוצות, משמעו יותר מרוצים מרתקים שיביאו יותר צופים שבתורם ימשכו את נותני החסות והמפרסמים. כלומר, יותר כסף בחשבון הבנק של אספלטה. תפקיד חשוב נוסף של הקטגוריות הקטנות הוא לגדל את דור העתיד של הקטגוריה הבכירה. לכן הגיוני שדורנה רוצה להפוך את הקטגוריות הקטנות לכדאיות יותר כלכלית, מה שיבטיח גידול והזנה של רוכבים, יצרנים ונותני חסות לקטגוריה הבכירה. כיום עלות הרצת קבוצה בקטגוריית ה-250 סמ"ק היא עצומה, מדברים על סכומים של מיליון יורו להשכרת אפריליה 250 לעונה אחת כשבסופה האופנוע חייב לחזור לאפריליה. לכן דורנה רוצה להוזיל את רף הכניסה.

.
כדי להימנע מעימות עם הסופרבייק דורנה מציעה נפח מנוע של 625-640 סמ"ק לקטגוריה החדשה. נפחי המנוע המוצעים יבדלו את הקטגוריה החדשה מכל סדרה שמבוססת על אופנועים סדרתיים, וכך דורנה עוקפת באלגנטיות את מכשול FG Sport ומעבירה את ההחלטה להמשך דיונים עם IRTA ו- MSMA.
מובן מאיליו שגם ה-MSMA מאוד רוצה להוריד את העלויות. הוא מקבל את הצעתה של דורנה, באינטרפרטציה משלו, נפח מנוע 600 סמ"ק עם שלדה ומתלים מסוג אבי טיפוס. הצעה זו הובאה להצבעה ב-MSMA למרות ש-KTM ואפריליה מצביעים נגד, שאר היצרנים בעד וכך הצעת ה-600 סמ"ק של ה-MSMA מגובה ברוב קולות חוזרת לוועדה המנהלת של הגרנד פרי.
.
ברגע שהחדשות בדבר החלטת ה-MSMA מגיעות ל- FG Sport החלו אלה למחות בטענה שהקטגוריה תהפוך לקטגוריה של אופנועים סדרתיים מוסבים למסלול, מה שיהרוג את הבידול בין ה-MOTOGP לסופרבייק ויפגע בסוף היום בזכויותיהם ובכיסם.
למרות שנראה כי ל- FG Sport יש קייס חזק, ב-27 ליולי נפל הפור כאשר הוועדה המנהלת של הגרנד פרי חתמה על ההצעה, מה שאומר שזו ככול הנראה החלטה סופית, וגם כל עורכי הדין של FG Sport לא יעזרו.
.
ההודעה ששוחררה לעיתונות קובעת באופן ברור שכל ייצרן שירצה לקחת חלק בקטגוריה החדשה יצטרך להצהיר על נכונותו עד ל-31 ליולי 2008, הפרטים הטכניים יעובדו ויוחלט עליהם בהמשך. מחירי עלות יישמרו נמוכים יחסית בעזרת הגבלות על האלקטרוניקה, מגבלות משקל והגבלות גובה סל"ד. ע"פ ניל ספאלדינג, MCN - כדי לרצות את FG Sport הקונפיגורציה החדשה תכלול גם crankcases ייעודיים למרוצים, והאלקטרוניקה עשויה להיות אחידה ומפוקחת ע"י דורנה שתבחר ביצרן יחיד שיספקה.
.
סטנדטיזציה כמו ב-F1 ,תקדים שעלול או עשויי לגלוש אל עבר הקטגוריה הבכירה בעתיד.
.
קטגוריית ה-250 סמ"ק תכחד ב-2011 ובמקומה תקום קטגוריה מרובעת פעימות חדשה. חיבור לעולם האמיתי וקטיעת האידיאל האזוטרי של העבר, יבטיח את המשך הרלוונטיות של הספורט הזה. מתלוננים ימשיכו להיות, ולא רק FG Sport, KTM ואפריליה. אבל הספורט חייב להתקדם קדימה וזה צעד ענק למודרניזציה של הקטגוריות הקטנות.
.
.

אין תגובות:

לחזרה לדף הבית לחץ דף הבית

אלופי העולם לעונת 2008

אלופי העולם לעונת 2008

סרטון השבוע

סרטון השבוע

רכיבה ראשונה

פעם בכמה שנים דונינגטון מוציא מופעים רטובים שכאלה, הקודם שזכור ונכנס לפנתאון היא הרכיבה הסופר מדהימה של רוסי בעונת 2005

הפעם יש לנו את קיונארי על פיירבלייד של טן קאטה התרווחו ותהנו

יפני מטורף עטוי גלגלים נגד אופנוע

GSXR-750 שני עשורים של אבולוציה

טרייל עירוני

למי לא בא לחתוך כבר מהמשרד וצאת לאוויר הפתוח

Bitch Slap מה הקשר ? זה

דבר ידוע הוא שאופנוענות ואיטליה הולכים יחד ממים ימימה. ידוע גם שהאיטלקים יצירתיים ושהאיטלקיות ... נו טוב על זה נרחיב בפעם אחרת. הסרטון הבא מציג תרגילי סדר של המשטרת איטליה של שנת 1950. מדהים

מחלת הגזזת פנים רבות לה, היא תוקפת בכל מקום ועל כל דבר.

קטע סטנד אפ מגניב שמגיע איך לא, מאיטליה. לא צריך להיות דוברי איטלקית כדי להבין, להנות ובעיקר להתחבר לקטע. אז יאללה תהנו ואם בא לכם אתם מוזמנים לתת שם לקטע.

קצת הסטוריה, היריבים של רוסי והפעם מקס ביאג', כן ירבו יריבים כאלה