דיווחים חדשותיים עם התמקדות בסידרת מרוצי האופנועים ה-MOTOGP. אשתדל להאיר פינות נסתרות, גם ממסלול המרוצים וגם מאחוריו כדי לספק תמונה מלאה של ה-GP
חיפוש מותאם אישית של

טיפול שורש




רגע לפני שחוזרים מהפגרה, נתקלתי בסרט הווינטג' המדהים הזה.

התקופה היא תקופת טרום מרוצי הכביש. המסלולים אובליים והמשטח עשוי עץ. האופנועים מגיעים למהירויות של עד 200 קמ"ש. עוד לא שמעו על קלאץ', ועל ברקסים אין בכלל מה לדבר. הקהל אוהב את האקשן וחווה אותו מקרוב, לעיתים קרוב מידי.
.

תחילת המאה שעברה ובלוס אנג'לס קליפורניה נפתח מסלול מרוצים אובאלי מרוצף משטחי עץ שנקרא המוטודרום קולסאום. אופנת המרוצים החדשה תופסת תאוצה וברחבי ארה"ב קמים מסלולי עץ רבים. אורך המסלול האובאלי הוא לרוב כמייל ~ 1.6 קמ', כאשר צידם החיצוני של הפניות מוגבה כך שהמסלול מוטה כלפי פנים הפניה.
.
מקרי פציעות ומוות תכופים של רוכבים וקהל ועלויות תחזוקה גבוהות של משטחי העץ גרמו לדעיכה של תצורת מרוצים מיוחדת זו ובשנות ה-30 היא נעלמה מהעולם. למרות הכחדות מסלולי העץ פילוסופיית מרוץ זו נשמרת עד היום בארה"ב.
.
הסרט מציג מספר מקצים הראשון בן 10 מייל לרוכבים לא מקצוענים. מקצה שני בן 10 מייל לאופנועים עם סירות צד ומקצה שלישי בן 100 מייל למקצוענים בוא מככבים כוכבי התקופה ביניהם טדי קארול וג'ני ווקר על פאר היצירה דאז אינדיאן עם 8 שסתומים.
כנראה שהסרט צולם באוקטובר 1919 במסלול "ראש הכבש" בניו יורק. מסלול באורך 2 מייל. הסרט צולם ע"י פרטניסק מרטין, מפיץ של אינדיאן בצ'כיה.
הסרט נמצא ב-1955 מתחת למיטה של גברת זקנה בפראג בירת צ'כיה.
.
למרות היותו שחור לבן וללא סאונד המהירות, התחרותיות, הטרוף והסכנה שהיו טמונים במרוצים אלה עוברים בברור.
.
אתם רואים את אריות המוטוג'יפי של היום על כלים כאלה ?
.
מיודענו רונלד סנדס לקח את ה-KR 990 והפך אותו ל- boardtracker מפלצתי.


תיהנו ...




אין תגובות:

לחזרה לדף הבית לחץ דף הבית

אלופי העולם לעונת 2008

אלופי העולם לעונת 2008

סרטון השבוע

סרטון השבוע

רכיבה ראשונה

פעם בכמה שנים דונינגטון מוציא מופעים רטובים שכאלה, הקודם שזכור ונכנס לפנתאון היא הרכיבה הסופר מדהימה של רוסי בעונת 2005

הפעם יש לנו את קיונארי על פיירבלייד של טן קאטה התרווחו ותהנו

יפני מטורף עטוי גלגלים נגד אופנוע

GSXR-750 שני עשורים של אבולוציה

טרייל עירוני

למי לא בא לחתוך כבר מהמשרד וצאת לאוויר הפתוח

Bitch Slap מה הקשר ? זה

דבר ידוע הוא שאופנוענות ואיטליה הולכים יחד ממים ימימה. ידוע גם שהאיטלקים יצירתיים ושהאיטלקיות ... נו טוב על זה נרחיב בפעם אחרת. הסרטון הבא מציג תרגילי סדר של המשטרת איטליה של שנת 1950. מדהים

מחלת הגזזת פנים רבות לה, היא תוקפת בכל מקום ועל כל דבר.

קטע סטנד אפ מגניב שמגיע איך לא, מאיטליה. לא צריך להיות דוברי איטלקית כדי להבין, להנות ובעיקר להתחבר לקטע. אז יאללה תהנו ואם בא לכם אתם מוזמנים לתת שם לקטע.

קצת הסטוריה, היריבים של רוסי והפעם מקס ביאג', כן ירבו יריבים כאלה