מבחן ראשון לאחר פגרת החורף הארוכה שמוקדשת רובה לפיתוח ושדרוג הדגמים החדשים של האופנועים. ההשקעה של החורף מיתרגמת למהירות הקפה וביצועים הלכה למעשה על מסלול המרוץ והקבוצות מקבלות אינדיקציה לגבי מוצלחות הדגם החדש.
כמובן שמיקומי הרוכבים אינם משקפים, בעיקר לאור חוק צמיג-יחיד שהרוכבים ובעיקר אלה של מישלין עדיין צריכים להסתגל אליו, כמו כן ישנם רוכבים שבנוסף צריכים להסתגל לאופנוע חדש. ולמרות זאת המגמות דיי ברורות, ולצערנו אין הפתעות מרעישות.
המבחנים התאפיינו גם בפציעות וחוסר החלמה מוחלט של הרוכבים המובילים, מה שמנע ביצוע סימולציות מרוץ מלאות. סטונר עדיין סובל מכאבים בכף היד המנותחת, רוסי מצליח לפצוע עצמו ממש לפני המבחן בתאונה עצמית מוזרה שמצריכה תפרים ביד וברגל, ופדרוסה שעבר בתקופה האחרונה ניתוח בברך וגם הוא עדיין סובל מכאבים נוטש את המבחנים יום לפני סיומם.
למרות הכאבים בכף היד מצליח סטונר להיות מהיר מכולם, אחריו ממוקם וולנטינו רוסי. את המקום השלישי מאכלס הרוכב הוותיק לוריס קפירוסי, ה-GSV החדש והמשודרג של סוזוקי שמסתבר שהיו כפסע מפרישה מהמוטוGP נראה טוב במהלך כל שלושת ימי המבחן.
בן קבוצתו של וולנטינו רוסי, חורחה לורנצו מסתגל לבריג'סטונים החדשים ומסיים במקום השביעי, במקום התשיעי ניקי היידן שעדיין לא מרגיש בבית על הדוקאטי הלא יציב להגדרתו, אבל הבחור אופטימי ובטוח שהשיפור בוא יבוא.
את עדר ההונדות מוביל טוני אליאס מקבוצת הלוויין סן-קרלו גרסיני, שבשנה שעברה נאבק רוב העונה בדוקאטי. ביום המבחנים השני בוא פדרוסה נכח הוא סיים רביעי, בפער של פחות מחצי שנייה מסטונר שסיים ראשון. בן קבוצתו הצעיר אנדראה דובידיוצו מסיים במקום השביעי ועם הרגשה חיובית להמשך.
עוד אירועים מעניינים מהמבחנים: רוסי ממשיך ליפול והפעם לאו-סייד במהירות נמוכה, הוא יוצא ממנו ללא פגע. התרסקות קשה יותר חווה ג'יימס טוזלנד שמתאר אותה כקשה ביותר בקריירה שלו. היי-סייד פראי ב-200 קמ"ש, איך שהוא ג'יימס יוצא ללא פגיעות חמורות.
זהו, תמו ימי המבחן המאלזי, כעת כולם עם הפנים למדבר הקטארי למבחנים האחרונים לפני שהעונה מתחילה.
לטבלת הדרוגים והזמנים לחץ כאן