דיווחים חדשותיים עם התמקדות בסידרת מרוצי האופנועים ה-MOTOGP. אשתדל להאיר פינות נסתרות, גם ממסלול המרוצים וגם מאחוריו כדי לספק תמונה מלאה של ה-GP
חיפוש מותאם אישית של

ברית עם השטן

ישעיהו, פרק י"ד, פסוקים י"ב-ט"ו: "אֵיךְ נָפַלְתָּ מִשָּׁמַיִם, הֵילֵל בֶּן-שָׁחַר; נִגְדַּעְתָּ לָאָרֶץ, חוֹלֵשׁ עַל-גּוֹיִם. וְאַתָּה אָמַרְתָּ בִלְבָבְךָ, הַשָּׁמַיִם אֶעֱלֶה--מִמַּעַל לְכוֹכְבֵי-אֵל, אָרִים כִּסְאִי; וְאֵשֵׁב בְּהַר-מוֹעֵד, בְּיַרְכְּתֵי צָפוֹן. אֶעֱלֶה, עַל-בָּמֳתֵי עָב; אֶדַּמֶּה, לְעֶלְיוֹן. אַךְ אֶל-שְׁאוֹל תּוּרָד, אֶל-יַרְכְּתֵי-בוֹר."




כשרוני, מהיר, אמיץ, עקשן, המון רצון. הפאדוק לכל רוחבו ואורכו, מליגת האפרוחים ועד לקטגוריה הבכירה מפוצץ בכשרון.כנ"ל לגבי שאר התכונות המוזכרות מעלה. הכי מהירים, הכי אמיצים, הכי מוכשרים בעולם.אבל כדי להיות אלוף דרוש משהו נוסף, הוא חמקמק, אינו קבוע ומשתנה בהתאם לתקופה, לנסיבות, ותלויי בהמון משתנים חלקם עדיין נשגבים מבינתנו.היסטוריית ה-GP שלו היא לא מהמפוארות ביותר שידע עולם המרוצים. בעצם הוא עבר את הקטגוריה הקטנה והבינונית ללא אליפות בכיסו. ב-2006 סטונר נוחת בקטגוריה הבכירה בקבוצת הונדה LCR. עונת הביכורים מגלה רוכב חזק, לעיתים קרובות חזק מידי, עד כדי התפוצצויות מרהיבות לרוב.

2007 עם המעבר ל-800 סמ"ק, סטונר עובר לקבוצת המפעל של דוקאטי, יחדיו הם מדהימים את העולם עם אליפות דומיננטית.

2008 חמישה סבבים לסוף האליפות, סטונר ללא ספק הרוכב המהיר ביותר, אבל ככל הנראה את האליפות הוא הפסיד.

אז מה בעצם הקשר ללוציפר ?

אחד הנושאים היותר שנויים במחלוקת בעולם ה-GP נע סביב האלקטרוניקה. זו הולכת ותופסת חלק נכבד יותר בתחומים רבים בניהוג האופנוע. מערכות בקרה וניהול מתערבות ובעצם מבצעות פעולות במקום הרוכב.אין ספק שמערכות אלה מוכיחות יעילותן השכם וערב עם שיאי מסלול מנופצים בכל סבב ובכל מסלול. ואף יש הטוענים שזליגתן לכביש הציבורי עוזרת לשמור על חיי רוכבים. אבל וכאן נכנס אבל גדול נשאלת השאלה עד כמה חשוב חלקו של רוכב המרוץ בעידן האלקטרוני ?

קייסי סטונר הרוכב, למרות סגנונו הספקטקולארי, רכיבה חזקה תוך ניצול מאקסימאלי של האופנוע, מוגבל. סטונר הכיר בעובדת היותו מוגבל אנטומית~מוחית בפעולת הרכיבה המשפיעה ביותר, סיבוב המצערת בצורה מדוייקת. כדי להתגבר על מגבלה זו, סטונר מחליט ללכת הכי רחוק מכולם.

דוקאטי העמידו חבילה של אופנוע חזק ומהיר עם מערכות בקרה וניהול ברמה הגבוה ביותר. כדי לתפעל את החבילה הזו נדרש רוכב מזן חדש שיתמסר טוטאלית לאלקטרוניקה של דוקאטי. סטונר נבחר והוא שבר כל מחסום פסיכולוגי של רוכב אנושי עד היום, ופשוט סמך טוטאלית על המכונה. הוא פותח פולגז במצבים שאף מוח של רוכב אחר לא מעז להעביר את הפקודה לידו הימנית. ואם אותו רוכב מספיק אמיץ/מטומטם/טועה לבצע זאת זה בד"כ נגמר רע (ראה מקרא לורנצו).

סטונר הופך לסוג של רובוט, עוד רכיב אלקטרוני במכונת הGP8.

שילוב תפיסת שאר היצרנים עם המכנסיים למטה ואת מישלין יצרנית הצמיגים של המתחרים העיקריים ברמה נחותה משמעותית. עוזר לדוקאטונר להגיע לפסגה ולזכות באליפות.

עונת 2008 היפנים ובעיקר ימאהה מצמצמים פערים לדוקאטי שעדיין נחשב לחזק שבחבורה. אלמנט נוסף ומשמעותי שמשתנה במשוואה הוא המעבר של רוסי לבריג'סטון.

סטונר עדיין המהיר ביותר, אבל כנראה שדוקאטי עדיין לא פיתחו מערכת בקרה וניהול לחץ פסיכולוגי.

רוסי רוכב אולד סקול. בין היתר הספיק לתפעל מפלצת דו"פ 500 סמ"ק נטולת אלקטרוניקה ולזכות איתה באליפות. מצליח בגאונותו לגבור על האלקטרוניקה ולדחוף את סטונר שמכר לה את נשמתו, אל מעבר לגבולותיה.

סטונר לא מבין מה השתבש כאשר אופנועו קורס תחת העומס העצום שהוא מפעיל עליו. הרי האלקטרוניקה אמורה לבקר ולנהל.

אותו לחץ מופק ישירות מהענק שברוכבי ה-GP שהיו ואוליי יהיו מעולם.

גודלו וכובדו באנושיותו.

וזה גם מסביר את הים הצהוב שגועש ורועש לכבודו בכל העולם.

בבלי, ברכות דף מו/א: "ואל ישלוט שטן לא במעשי ידיו ולא במעשי ידינו".

לחזרה לדף הבית לחץ דף הבית

אלופי העולם לעונת 2008

אלופי העולם לעונת 2008

סרטון השבוע

סרטון השבוע

רכיבה ראשונה

פעם בכמה שנים דונינגטון מוציא מופעים רטובים שכאלה, הקודם שזכור ונכנס לפנתאון היא הרכיבה הסופר מדהימה של רוסי בעונת 2005

הפעם יש לנו את קיונארי על פיירבלייד של טן קאטה התרווחו ותהנו

יפני מטורף עטוי גלגלים נגד אופנוע

GSXR-750 שני עשורים של אבולוציה

טרייל עירוני

למי לא בא לחתוך כבר מהמשרד וצאת לאוויר הפתוח

Bitch Slap מה הקשר ? זה

דבר ידוע הוא שאופנוענות ואיטליה הולכים יחד ממים ימימה. ידוע גם שהאיטלקים יצירתיים ושהאיטלקיות ... נו טוב על זה נרחיב בפעם אחרת. הסרטון הבא מציג תרגילי סדר של המשטרת איטליה של שנת 1950. מדהים

מחלת הגזזת פנים רבות לה, היא תוקפת בכל מקום ועל כל דבר.

קטע סטנד אפ מגניב שמגיע איך לא, מאיטליה. לא צריך להיות דוברי איטלקית כדי להבין, להנות ובעיקר להתחבר לקטע. אז יאללה תהנו ואם בא לכם אתם מוזמנים לתת שם לקטע.

קצת הסטוריה, היריבים של רוסי והפעם מקס ביאג', כן ירבו יריבים כאלה