דיווחים חדשותיים עם התמקדות בסידרת מרוצי האופנועים ה-MOTOGP. אשתדל להאיר פינות נסתרות, גם ממסלול המרוצים וגם מאחוריו כדי לספק תמונה מלאה של ה-GP
חיפוש מותאם אישית של

אור ירוק למלאנדרי

תמו הספקולציות, מארקו מלאנדרי ירכב בשנה הבאה על נינג'ה לצידו של ג'ון הופקינס.
בהודעה שיצאה באתר הרשמי motogp.com הודיע מארקו על המעבר בשנה הבאה לקבוצה הירוקה. בין הסיבות שמארקו מונה לבחירתו דווקא בקוואסקי הסיבה העיקרית היא האפשרות לעבוד בשיתוף פעולה עם בן קבוצה (ג'ון הופקינס). האם ישנה כאן ביקורת מרומזת לגבי בן קבוצתו הנוכחי, אלוף העולם המכהן קייסי סטונר ? כנראה שכן.
מלאנדרי מפנה מושב רוכב בקבוצת המפעל של דוקאטי כנראה ללא אחר מניקי היידן.

ברנו

אפשר לסכם את סופ"ש בברנו בשתי מילים, "טעות אנוש".
על מה גרם לטעות אנוש זו אפשר להתפלסף מברנו ועד למיזאנו וכל דעה או הערכה לא פחות טובה מרעותה.

זה התחיל כמו עוד אחד מאותם מרוצים בהם מוביל פותח פער ונותן לכל השאר לרדוף אחריו כל המרוץ, בשלב מסויים בסיבוב השישי היה נראה כאילו רוסי מתחיל לצמצם את הפער אבל הקפה מאוחר יותר סטונר טועה, מחליק החוצה, ומשאיר לרוסי את כל הקופה.

הדבר המעניין הבא שקרה במרוץ הזה הוא התברגותם של רוכבים "חלשים" יחסית למקומות גבוהים גם בקוולפיינג וגם במרוץ עצמו. על הנושא הזה שהוא מעניין בפני עצמו ארחיב בקרוב בפוסט נפרד.

נושא חשוב נוסף שעלה לדיון בברנו וחלקים ממנו מתחילים לדלוף החוצה הוא:
כיצד מתמודדים בטיחותית עם מהירויות הפניה ההולכות וגדלות של אופנועי הקטגוריה הבכירה.

כן כן, הקטגוריה צעירה, כולה בת שנתיים. היא נולדה כדי להחליף את בהמות ה-990 המסוכנות והמהירות מידיי, והתגלתה כקטגוריה בועטת ומנפצת שיאי מסלול כשהיא עדיין לא בשלב של להראות סימני בשלות או בגרות.
מסלולי ה-GP נכון להיום אינם בטוחים מספיק כדי להחיל את מהירויות הפניה של אופנועי ה-800 סמ"ק, משטחי המילוט אינם בגודל מספק, מה ששומט את הקרקע הרעועה ממילא של תרוץ הבטיחות.

נתונים מראים שמהירויות הפניה בקטגוריה הבכירה גדלו משמעותית בשנתיים האחרונות. לדוגמא: במרוץ האחרון בלגונה סקה מהירויות הפניה השנה היו גבוהות יותר ב- 1.5 שניות ממהירויות השנה שעברה. מדובר בעליה דרמטית.

התאמת המסלולים למהירויות הפניה של אופנועי ה-800 סמ"ק עולים המון כסף. מאז החלפת הנפח מ-990 ל-800 סמ"ק הושקעו במסלולי ה-GP מעל 80 מליון יורו למטרות בטיחות, ונכון להיום מושקעים בכל מסלול כ- 1.7 מליון יורו יותר מבתקופת ה-990 לטובת שיפור בטיחות הרוכבים.

גורם נוסף הוא שורת הפציעות המשביתות מהם סבלו רוכבים מובילים מתחילת העונה ביניהם חורחה לורנצו, לוריס קפירוסי, ג'ון הופקינס ודני פדרוסה.

נוכח הסיבות מעלה הוחלט ע"י הבוס של דורנה כרמלו אספלטה שהדרך הטובה ביותר לטפל בבעיה זו תהיה הטלת מגבלות על מהירות הפניה, כלומר על האופנועים. כרמלו החליט שהנושא כל כך חשוב שלא מספיק לערב רק את ועדת הבטיחות של הרוכבים (שמורכבת ממספר מצומצם של רוכבים נבחרים) אלה שדרושה השתתפות של כל הרוכבים כדי שהם יוכלו להעלתו הצעות ודרכים להטלת מגבלות אלה. הצעות אלה ישמרו כרגע סודיות ויועברו הלאה להמשך דיון בגופים המוסמכים לביצוע שינויים בחוקת ה-GP (על הפוליטיקה והגופים תוכלו לקרוא כאן).

מספר הצעות דלפו והרי הן לפניכם:
1. מעבר ליצרן צמיגים אחד
2. הגבלת האלקטרוניקה
3. הגבלת רוחב הצמיג
4. חזרה ל-990 סמ"ק עם מגבלה על המהירות הסופית.
5. תוספת למישקל המינימום של אופנועי ה-800 סמ"ק.

מישהו בהונדה התעורר ושם לב שהם ירו לעצמם ברגל ???

סרטון החלק המעניין של המרוץ

Moto gp république tchèque p2
Uploaded by zeon71

חזל"ש


חלקה הראשון של העונה הסתיים בסערה לאחר קרב ענקים וניצחון "האנדר-דוג" אם אפשר לכנות כך את הדוקטור. לפגרה יצאנו עם כמה נושאים פתוחים וציפייה ללא מעט התרחשויות שגובו בהמון שמועות וספקולציות שהתעופפו ברחבי הרשת. הנושא החם ביותר היה מרקו מלאנדרי.

יוסף לוי הרי הוא לויו סופו מנהלה של דוקאטי גדע את חרושת השמועות יום לאחר לגונה כשבפרסום בדסמובלוג יותר מרמז שכרגע אף אחד לא מחליף את מרקו, מה שנתן שקט למרקו ולקבוצה. מרקו הראה שיפור בסבבים האחרונים, אמנם השיפור התבטא רק באימוני טרום המרוץ אבל זה נותן תקווה שמחציתה השנייה של העונה תהיה מתוקה יותר למרקו.
לאחר שאבק הקרב הקליפורני שקע ונוגבו כל הדמעות נותרנו עם אמת אחת ידועה, הדוקאטי הוא החזק והמהיר ביותר על הגריד. יאמהה עבדו קשה ושיפרו משמעותית את ה-M1 משנה שעברה אבל עדיין חסרים לו כמה סוסים בריאים כדי להשתוות לדוקאטי. מסלולי החלק השני של העונה וזה מתחיל כבר בברנו יותר מרווחים והטקטיקה של רוסי מלגונה לא תעבוד בהם. הדוקטור ידוע בקסמיו, בואו נקווה שגם המהנדסים היפנים של יאמהה ובראשם Masao Furusawa הצליחו במהלך הפגרה לסחוט עוד כמה קמשי"ם מה-M1.
מסדר חולים ארוך חיכה לפגרה כדי להתאושש ולחזור בריאים עד כמה שניתן לחלקה השני של העונה.
ג'ון הופקינס שנקלע לתקופה איומה של פציעות מאז שעבר לקוואסקי בעצם נאלץ לצאת לפגרה מוקדם מכולם כבר בסבב ההולנדי לאחר התרסקות קשה באימוני טרום המרוץ. גם קפירוסי הרגיש את האספלט ההולנדי וספג פגיעה לא קלה ביד שהשביתה אותו והוא חוזר מהפגרה מאושש וחדור מוטיבציה.

מה זה ציפור? מטוס? לא זה חורחה לורנצו
לורנצו הצעיר המבטיח של יאמהה הצליח לטפס לראש האולימפוס וטעם השמפניה סחרר אותו קצת יותר מידי. לורנצו הספיק לשכלל את יכולות התעופה כאשר ה- M1 משמש אותו כמשטח המראה אקזוטי. לורנצו הצליח להפוך תחילת עונה חלומית לסיוט מתמשך וכואב. לורנצו הוא סוג של פרדוקס מבחינתי וכנראה גם של אחרים. בחלקה הראשון והמוצלח של העונה, לורנצו הצטייר כילד הבעייתי והמתלהב שהגיע לעשות צרות, ודווקא הנפילות וההתרסקות הפכו את הרגשת האנטילורנצו להרגשה של צפייה, מתי הוא יחזור לתת תצוגות רכיבה גאוניות ויערבב קצת את הקלפים שם למעלה ? אולי הגיע הזמן.

אם נחזור רגע לקוואסקי, אנטוני ווסט עדיין מככב בתור המוחלף הבטוח של העונה. בראיון רגשני ווסט חשף את חייו הבלתי זוהרים בעליל מחוץ למסלול המרוץ. ווסט בעצם מקריב על מזבח הנינג'ה את חשבון הבנק שלו ושל משפחתו. אני מודה שכשקראתי את הראיון הזה בהתחלה זה נראה לי כהתבכיינות לשמה של ווסט הבלתי מוצלח. אח"כ עלתה השאלה האם קוואסקי ימצאו לו מחליף שיסכים להשתכר פרוטות תמורת רכיבה על הנינג'ה הלא מתגמל ? אם הירוקים לא יפתחו את הארנק יש מצב שווסטי ימשיך את חלום ה-GP שלו.

פדרוסה שהתרסק קשות בגרמניה לאחר שהוביל את המרוץ ונאלץ לוותר גם על לגונה ניצל את הפגרה להתאוששות ויחזור עם מוטיבציה ומטרה ברורה להיצמד לסטונר ורוסי ולנסות לסגור את הפער. פדרוסה עדיין במשחק וכמו שראינו עד עכשיו העונה הזו טומנת בחובה הפתעות כמעט בכל מרוץ.

עקב אכילס
היידן יוצא לרכב סופרמוטו בחופשה, לטענתו הוא קיווה שהרכיבה תשמש כאימון ותעזור לו בהמשך העונה. כל זה באישור של הונדה. כאשר הוא כמובן רכוב על CRF450. באימון טרום המרוץ הוא נפגע בעקב מנחיתה לא מוצלחת. מה שמוביל אותו להחלטה לא לרכב במרוץ הקרוב בברנו.

הקטע עם היידן הזכיר לי סצנה מתוך רמבו כשמורת הדרך הוויטנמית היפה שואלת אותו למה דווקא הוא נבחר למשימה הזו ? ורמבו בתגובה קצרה וקולעת עונה I'm expendable.

טיפול שורש




רגע לפני שחוזרים מהפגרה, נתקלתי בסרט הווינטג' המדהים הזה.

התקופה היא תקופת טרום מרוצי הכביש. המסלולים אובליים והמשטח עשוי עץ. האופנועים מגיעים למהירויות של עד 200 קמ"ש. עוד לא שמעו על קלאץ', ועל ברקסים אין בכלל מה לדבר. הקהל אוהב את האקשן וחווה אותו מקרוב, לעיתים קרוב מידי.
.

תחילת המאה שעברה ובלוס אנג'לס קליפורניה נפתח מסלול מרוצים אובאלי מרוצף משטחי עץ שנקרא המוטודרום קולסאום. אופנת המרוצים החדשה תופסת תאוצה וברחבי ארה"ב קמים מסלולי עץ רבים. אורך המסלול האובאלי הוא לרוב כמייל ~ 1.6 קמ', כאשר צידם החיצוני של הפניות מוגבה כך שהמסלול מוטה כלפי פנים הפניה.
.
מקרי פציעות ומוות תכופים של רוכבים וקהל ועלויות תחזוקה גבוהות של משטחי העץ גרמו לדעיכה של תצורת מרוצים מיוחדת זו ובשנות ה-30 היא נעלמה מהעולם. למרות הכחדות מסלולי העץ פילוסופיית מרוץ זו נשמרת עד היום בארה"ב.
.
הסרט מציג מספר מקצים הראשון בן 10 מייל לרוכבים לא מקצוענים. מקצה שני בן 10 מייל לאופנועים עם סירות צד ומקצה שלישי בן 100 מייל למקצוענים בוא מככבים כוכבי התקופה ביניהם טדי קארול וג'ני ווקר על פאר היצירה דאז אינדיאן עם 8 שסתומים.
כנראה שהסרט צולם באוקטובר 1919 במסלול "ראש הכבש" בניו יורק. מסלול באורך 2 מייל. הסרט צולם ע"י פרטניסק מרטין, מפיץ של אינדיאן בצ'כיה.
הסרט נמצא ב-1955 מתחת למיטה של גברת זקנה בפראג בירת צ'כיה.
.
למרות היותו שחור לבן וללא סאונד המהירות, התחרותיות, הטרוף והסכנה שהיו טמונים במרוצים אלה עוברים בברור.
.
אתם רואים את אריות המוטוג'יפי של היום על כלים כאלה ?
.
מיודענו רונלד סנדס לקח את ה-KR 990 והפך אותו ל- boardtracker מפלצתי.


תיהנו ...




לחזרה לדף הבית לחץ דף הבית

אלופי העולם לעונת 2008

אלופי העולם לעונת 2008

סרטון השבוע

סרטון השבוע

רכיבה ראשונה

פעם בכמה שנים דונינגטון מוציא מופעים רטובים שכאלה, הקודם שזכור ונכנס לפנתאון היא הרכיבה הסופר מדהימה של רוסי בעונת 2005

הפעם יש לנו את קיונארי על פיירבלייד של טן קאטה התרווחו ותהנו

יפני מטורף עטוי גלגלים נגד אופנוע

GSXR-750 שני עשורים של אבולוציה

טרייל עירוני

למי לא בא לחתוך כבר מהמשרד וצאת לאוויר הפתוח

Bitch Slap מה הקשר ? זה

דבר ידוע הוא שאופנוענות ואיטליה הולכים יחד ממים ימימה. ידוע גם שהאיטלקים יצירתיים ושהאיטלקיות ... נו טוב על זה נרחיב בפעם אחרת. הסרטון הבא מציג תרגילי סדר של המשטרת איטליה של שנת 1950. מדהים

מחלת הגזזת פנים רבות לה, היא תוקפת בכל מקום ועל כל דבר.

קטע סטנד אפ מגניב שמגיע איך לא, מאיטליה. לא צריך להיות דוברי איטלקית כדי להבין, להנות ובעיקר להתחבר לקטע. אז יאללה תהנו ואם בא לכם אתם מוזמנים לתת שם לקטע.

קצת הסטוריה, היריבים של רוסי והפעם מקס ביאג', כן ירבו יריבים כאלה