דיווחים חדשותיים עם התמקדות בסידרת מרוצי האופנועים ה-MOTOGP. אשתדל להאיר פינות נסתרות, גם ממסלול המרוצים וגם מאחוריו כדי לספק תמונה מלאה של ה-GP
חיפוש מותאם אישית של

הצצה לעתיד


כבר יצא לנו בעבר לדסקס את העניין הירוק ואיך העתיד המוטורי הולך להראות ולא להשמע .

על מרוץ האי מאן כל אחד שמע. משנה הבאה 2009 הולך להתקיים שם מירוץ גרנד פרי ירוק, רענן וידידותי לסביבה ה- TTxGP

אם אתם מדמיינים חבורת חננות מגרין פיס עם אופניים ממנועי בטריות, דמינו שוב. המארגנים טוענים שמהירות הכלים הירוקים תהיה זהה למהירות כלי הגרנד פרי כיום.
ויש גם הסבר הגיוני לכל הדבר ההזוי הזה, קבוצות המרוץ יתמכו ע"י אוניברסיטאות, תאגידים בינלאומיים ומוסדות היי-טק שירצו להוכיח את לרצונם ויכולותיהם בפיתוח טכנולוגיות ושמירת כדור הארץ.

לפרטים נוספים ורישום למרוץ, אוליי סופסוף יהיה לנו נציג ישראלי ב-GP, האתר של ה-TTxGP

מציאות נושכת

יום חמישי אחה"צ המאוחרים, שבוע העבודה הסתיים ואווירת סופ"ש מתחילה לחלחל אט אט בידיעה שיום שישי יש דירוג ובשבת מרוץ, ככה יום ראשון יוקדש כולו לכדורגל, תענוג.
.
תענוג ?
מסתבר שלאישה יש תכנונים אחרים לגמרי, " סגרתי שישבת בים המלח, נוסעים מחר (שישי) בבוקר."
השיחה על איבוד הספונטניות מאז שהילד נולד ובלבה בלה בלה, חוזרת אליי בפול גז כמו בומרנג רכוב ע"י סטונר.
מתחת לחיוך, כבר רצים תרחישים במוח, נצא מוקדם, נספיק להתיש את הילד בבריכה ככה שיירדם בדיוק לפני מקצי הדרוג את האישה נשלח להתפנק בספא, ואני מסודר. יום שבת חזרה על התרגיל ואני מסודר גם למרוץ.
השכמה וארגון מהיר ביום שישי, שנייה לפני היציאה עם כל התיקים עליי אני מחליט להפעיל את ה- YES MAX על כל מקרה.
.
הגעה למלון ארוחת צהריים קלה בגדי ים וקדימה לבריכה עד כאן הכול לפי התכנון, מציץ מדי פעם בשעון, שעת הדירוג מגיעה ואני לא בטוח מי יותר סחוט אני או הילד. מקלחת זריזה וכמה סיפורים עושים את העבודה הילד נרדם האישה בספא, יש LCD 32 נחמדה בחדר, בירה קרה, מעיף את המגבת לאן שהוא נשכב על המיטה, פ-נ-א--ן
מדליק הטלביזיה ומתחיל לזפזפ לכיוון יורו-ספורט, יש את כל חבילת הספורט ועוד מיליון ערוצים לא מעניינים, אבל משום מה את יורו-ספורט אני פאקן לא מוצא, חוסר נוחות מתחיל להתפשט לי בגוף טלפון בהול לקבלה לבדוק מה נסגר עם יורו ספורט מבהיר לי סופית את הידוע. "מצטער אבל יורו ספורט לא כלול בחבילת הערוצים שלנו. אבל יש לך את כל ערוצי הספורט האחרים. " באמת תודה אבל טניס זה לא בדיוק מה שבא לי לראות כרגע, וגם לא משחק ידידות בין ישראל לרוסיה מלפני 10 שנים. נישאר לי להתנחם בידיעה שה-YES MAX עושה עבודתו נאמנה ואת סוף השבוע מעביר עם הרבה בריכה המון בירות, ותיאוריית קונספירציה.
.
במרוץ בסופו של דבר אני צופה ביום שבת בלילה. ואפשר לסכם אותו בקלישאת GP ידועה ושחוקה, כדי לסיים ראשון קודם כל צריך לסיים. הררי תיאוריות חישובי ניקוד ותסריטים מתנפצים אל החצץ בפניה הראשונה. מין עונה משוגעת שכזו בא כל אחד מהרוכבים חווה מגוון מצבים שבוחנים לא רק את יכולותיו כרוכב אלה גם חוסן נפשי וגופני, עליות מורדות, פציעות הפסדים וניצחונות והכול מעורבב טוב טוב, ככה שבכל שבוע יש לנו שם חם חדש ישן.
אז כרגע ללא ספק זהו זמן הדוקאטי-סטונר. האוסטרלי עושה שלום עם המיפלץ האדום בטיווח כוחות האום הבולונזיים.
.
סטונר שוב יש לומר פותח חזק, מהאימון הראשון דרך פול פוזישן ומסיים בניצחון חסר פשרות על השאר. סטונר רוכב חזק, הקפת הפול-פוזישן שלו ממצלמת החזית כשסאונד הרקע הוא הצרחות של הדוקאטי פשוט מרתקת ומהפנטת. אבל לטובתנו ולטובת הסבב עדיף אופוזיציה נשכנית כזו שתוכל לעמוד בקצב והילחם.
פדרוסה [ למה שמישהו ירצה לסמן את עצמו כמספר 2 ? ] הולך ומסתמן כסגן הנצחי, מזנק חזק אבל נעקף ע"י סטונר חיש מהר, ללא יכולת להגיב לקצב הגבוה של סטונר הוא מתרכז בשמירה על מקומו (כמעט כתבתי הטבעי) השני כשחברו לקבוצה היידן רודף אחריו. היידן מונע במנוע הפנאומטי החדש שעושה לו טוב, או יותר נכון כמעט טוב כשמטרים ספורים לפני הפודיום הראשון של היידן מזה זמן רב נגמר לו הדלק והוא מפסיד אותו ללא אחר מקולין אדוארדס. איך שמעגלים נסגרים. שנתיים קודם לכן בעונת האליפות של היידן אדוארדס מפספס פודיום במטרים האחרונים של אותו מסלול כאשר הוא מאבד שילטה ומתרסק והיידן זוכה מין התקרית בניצחון.
.
ועכשיו יש לי סקופ קטן בשבילכם.
לכל מי שראה או שעדיין לא, את ההתרסקות של קפירוסי.
שילוב של ריזלה הולנד ושני גלגלים, תאמינו לי יכול להיות שילוב מהנה ביותר. אבל מקסימום כשמדובר על אופניים. עם אופנוע GP זה כבר הופך לקצת הזוי. על מה אני מדבר ? על זה
.
סיכום מצולם של המרוץ אסן 08

סיכום דונינגטון וצפי להמשך

חבר לעבודה (אוהד של פדרוסה רחמנה ליצלן) נכנס אליי למשרד למחרת המרוץ ושטח בפניי את התיאוריה שלו למרוץ האנגלי. "זה היה מרוץ מעצבן" הוא טען, "רוסי לא התאמץ ולא ניסה להלחם בסטונר. ואז כשפדרוסה הגיע אליו הוא התעורר וכל מה שהוא עשה עד סוף המרוץ היה להפריע לפדרוסה."
הוא צדק. אמנם לא בכל, אבל כן זה היה מרוץ אסטרטגי של רוסי.
זה היה סוף שבוע קשה. תנאי מזג אוויר משתנים לא אפשרו לקבוצות ולרוכבים מספיק זמן סט-אפ. לסטונר זה לא הפריע והוא פשוט עף את המסלול. מהאימון הראשון דרך מקצה הדרוג וכמובן במרוץ עצמו. סטונר היה פשוט בלתי ניתן לעצירה.
דובר על שינוי בתכנת ניהול המנוע שעידן קלות כמה שפיצים חדים בדוקאטי הפרוע, מה שאפשר לסטונר חיבור טוב יותר שהתבטא בדומיננטיות שהזכירה את העונה שעברה.
הבעיה הגדולה ביותר של דוקאטי מעבר לאומללות שהוא גורם לשאר הרוכבים מלבד סטונר היא חוסר יציבות. בראיון שאחרי המרוץ סטונר התבטא בצורה שקולה ביותר והביע תקווה שהשינוי אכן ישפיע הלאה בשאר המסלולים בהמשך העונה.
נחזור לרוסי קשישא, הוא כבר אמר שמצב של ניצחון בכל מרוץ לא קיים יותר. הוא מכיר את האופוזיציה והיכולות הטכניות שלה. אופנועי ה-GP של הדור החדש קרובים אחד לשני ביכולותיהם, ובכל מרוץ נתון כפי שאנו חוזים בעונה זו עשוי רוכב אחר לנצח. לכן לנוכח התנאים וביצועיו טרום המרוץ, רוסי בחר הפעם להתמקד באיום המיידי לנקודת זמן זו, פדרוסה.
במרוץ לא היה קשה להבחין שרוסי מתקשה, בעיקר בתחום שהוא הכי חזק אצלו, הבלימה. הימאהה שלו קיפץ וריקד תחת הבלימות החזקות שדונינגטון מכתיב, מה ששבר לו את הקצב והזרימה. למרות זאת הוא ידע שהוא חייב להגיע לקו הסיום לפני פדרוסה ולימד את הספרדי שיעור באומנות לחימה.
המרוצים הבאים ילמדו אותנו אם דוקאטי עלו על גל יציב. מה שיאפשר לסטונר לצמצם את הפער שנוצר בתחילת העונה. מה שבטוח, סטונר העיקש לא יוותר וימשיך במסע ההגנה על הכתר.
חוץ מהטריו היו עוד כמה נקודות ראויות לציון.
לורנצו במרוץ שהוגדר כמרוץ בונה בטחון מזנק הרחק מאחור ומסיים שישי, הבחור מהיר כמו שד. נקווה שהשובב הקטן למד והפנים את הלקח מסדרת החינוך שהימאהה העביר אותו בתקופה האחרונה.
הופקינס ממשיך עם המזל הרע ושוב לא מסיים עקב בעיות טכניות בנינג'ה.
לעומתו אנטוני ווסט עושה סופ"ש יפה יחסית לביצועיו עד כה עם מקום עשירי.
היידן מבסוט מהמנוע החדש מסיים שביעי עם תקווה לשיפור בהמשך.
ג'יימס טוזלנד האנגלי שכל כך קיווה לפודיום, נופל בפניה הראשונה ונאלץ לרכב את שאר המרוץ ללא רגלית. כנראה שהתקשורת האנגלית הכניסה את הבחור ללחץ וגרמה לו לסדרת טעויות שהחלה כבר בדירוג וגמרה לו את המרוץ על הפניה הראשונה. חברו לקבוצה קולין אדוארדס ממשיך בפורמה הטובה ומסיים רביעי.
דובי הצעיר בעוד מרוץ טוב מאותת חזק להונדה שמקומו בעונה הבאה לצד פדרוסה.
ואחרון חביב וכל כך עצוב ומסכן מארקו מלאנדרי. שכל מרוץ נראה אומלל יותר. בפאדוק וברשת כבר רצות שמועות שג'ברנאו עשוי להחליפו עוד העונה.
למעשה השמועה מדברת על חזרה של ג'ברנאו כבר בחודש הבא בסבב הגרמני.

.
יום שבת אסן הולנד, הזדמנות מצוינת להתכנסות לצפייה משותפת.

תהיי יפה ותשתקי

Mr Hollywood עושה קאמבק. החיוך שלו מרוח על כל מגזין מוטורי אפשרי, הוא חוזר אל המוטוג'יפי ועוד אל דוקאטי הקבוצה שהראתה לו את הדרך הביתה. כן, זהו סטה ג'יברנאו הרוכב הספרדי, שהיה יריבו העיקרי של רוסי בתקופת ה-990, אבל תמיד ייזכר כלוזר של הקטגוריה.
.
מגמה מתהווה
כנראה שהקבוצות בקטגוריה הבכירה מתחילות להפנים שלמרות שהמעבר מקטגוריית הביניים אל הבכירה הפך קל וחלק יותר לרוכבים הצעירים, לא ניתן להפקיר את פיתוח האופנוע בידיהם הצעירות והבלתי מנוסות. אנו רואים יותר ויותר קבוצות שמפקידות את נושא הפיתוח בידיים מנוסות ומבוגרות יותר ועדיף בידיהם של רוכבים פעילים בסדרה, בנוסף לרוכבי הפיתוח היעודיים. כך עושה סוזוקי עם קפירוסי, ימאהה עם קולין אדוארדס (רוסי בליגה משלו), הונדה עם ניקי היידן ונאקאנו, וקוואסקי מחפשים אחד כזה בנרות.
.
בדוקאטי הבינו מזמן שיש להם בעיה, סוג של אליה וקוץ בה בשם קייסי סטונר. החיבור שלו לדוקאטי הוא יחודי, כישוף שאף אחד לא מצליח להסביר. רוכבים מוכשרים ומוכחים אוכלים קש וחצץ מהדוקאטי, ומארחים בצורה קבועה חברה לאנטוני ווסט. סטונר ניצח את רוסי והביא לדוקאטי אליפות בצורה הכי משכנעת שיכולה להיות (בניגוד להונדה והיידן). והשנה סטונר ממשיך ללגום שמפניה על בסיס קבוע ומהווה את אחד המתחרים והמועמדים החזקים לאליפות.
.
מצד שני כנראה שהוא לוקה בחסר בכל מה שקשור לפיתוח האופנוע. דוקאטי חיפשו פתרון לנושא ובזמנו פורסמה הידיעה על אפשרות שרוכבי הסופרבייק של החברה ביאג'י ובייליס יבצעו רכיבות מבחן/פיתוח כדי להפוך את הדוקאטי ליותר ידידותי לשאר הרוכבים מלבד סטונר, הדבר לא יצא אל הפועל בסופו של דבר בין היתר עקב חוסר נוחות שהפגין סטונר כלפי הרעיון. הסבב בברצלונה שלף את ג'יברנאו מהנפטלין, הוא היה מעורב בפיתוח ה-GP7 איתו זכה סטונר באליפות. ורכב על ה-990 עם קפירוסי. כבר היום שבוע אחרי המרוץ החל לבחון את ה-GP9 וכנראה יטעם גם מה-GP8 כלי המלחמה הנוכחי של דוקאטי בהמשך. רכיבות המבחן יובילו [כנראה] את ג'ברנאו חזרה אל סבב ה-MOTOGP עם דוקאטי כמובן בשנה הבאה.
.
מה זה בעצם אומר על סטונר ?
פשוט, דוקאטי החליטו על אסטרטגיית "תהיי יפה ותשתקי".

ברצלונה – קטלוניה – ספרד

הסבב בברצלונה נחשב לסבב עם דם כחול, יש בו הכי הרבה צופים, הכי הרבה אווירה, יש מלך שבאמת מתעניין בספורט, וגם על המסלול עצמו לא חסר אקשן משובח.
אירוע התאונה המפחיד שגרם ג'ברנאו חרוט אצלי ונקשר לתמיד לסבב הקטלוני.


קטלוניה של שנה שעברה בעצם היה המרוץ בוא התחיל ליפול האסימון בעניין דוקאטי וסטונר. המרוץ האיר את היכולות של סטונר לנהג את הדוקאטי ואת העדיפות של הדוקאטי גם במסלולים טכניים. רוסי, פדרוסה וסטונר היו צמודים ונלחמו מהתחלת המרוץ ועד לסופו, רוסי לחץ ואפילו הוביל בחלקים מהמרוץ, אבל סטונר שמר על קור רוח וניצל עד תום את הפרשי הכוח / מהירות של הדוקאטי ושלוש הקפות לסיום השאיר את רוסי מאחור בישורת ולא שמט את ההובלה עד לניצחון.


למרוצים כאלה אנחנו מתפללים.
.
רוסי מממשיך את הדרייב, הוא גם אוהב את המסלול הקטלוני, סטונר שמצליח להיאחז באחורי האליפות לפני שהיא בורחת ומסיים שני באיטליה, זוכר שהוא יכול לרוסי על המסלול הזה. לפדרוסה זה מרוץ בית והוא יעשה הכול, אולי אפילו ייזכר שיש לו מרפקים ויתחיל להשתמש בהם.
.

הקשר הספרדי
במרוץ הספרדי הקודם בחרז כול העולם התעניין בדבר אחד, האם פדרוסה ולורנצו ילחצו ידיים או לא, עד שהגיע המלך שלהם וציווה עליהם ללחוץ ידיים.
הפעם העניין הוא יותר מקצועי ופחות צהוב, פדרוסה או לורנצו, מי יעמוד גבוה יותר על הפודיום.
לורנצו מתאושש מהפציעה, יצטרך לאסוף את האגו הכבד שהתרסק באיטליה, או שאולי עדיף לו לנטוש חלק נכבד ממנו שם. יש לו את היכולת, את הרצון בטוח יש. והוא עשוי להפתיע.

.............................................................
עדכון:

לורנצו מתרסק באימון השני של יום חמישי, זעזוע מוח רציני ימנע ממנו את ההשתתפות בסבב הביתי בברצלונה.

לחזרה לדף הבית לחץ דף הבית

אלופי העולם לעונת 2008

אלופי העולם לעונת 2008

סרטון השבוע

סרטון השבוע

רכיבה ראשונה

פעם בכמה שנים דונינגטון מוציא מופעים רטובים שכאלה, הקודם שזכור ונכנס לפנתאון היא הרכיבה הסופר מדהימה של רוסי בעונת 2005

הפעם יש לנו את קיונארי על פיירבלייד של טן קאטה התרווחו ותהנו

יפני מטורף עטוי גלגלים נגד אופנוע

GSXR-750 שני עשורים של אבולוציה

טרייל עירוני

למי לא בא לחתוך כבר מהמשרד וצאת לאוויר הפתוח

Bitch Slap מה הקשר ? זה

דבר ידוע הוא שאופנוענות ואיטליה הולכים יחד ממים ימימה. ידוע גם שהאיטלקים יצירתיים ושהאיטלקיות ... נו טוב על זה נרחיב בפעם אחרת. הסרטון הבא מציג תרגילי סדר של המשטרת איטליה של שנת 1950. מדהים

מחלת הגזזת פנים רבות לה, היא תוקפת בכל מקום ועל כל דבר.

קטע סטנד אפ מגניב שמגיע איך לא, מאיטליה. לא צריך להיות דוברי איטלקית כדי להבין, להנות ובעיקר להתחבר לקטע. אז יאללה תהנו ואם בא לכם אתם מוזמנים לתת שם לקטע.

קצת הסטוריה, היריבים של רוסי והפעם מקס ביאג', כן ירבו יריבים כאלה