דיווחים חדשותיים עם התמקדות בסידרת מרוצי האופנועים ה-MOTOGP. אשתדל להאיר פינות נסתרות, גם ממסלול המרוצים וגם מאחוריו כדי לספק תמונה מלאה של ה-GP
חיפוש מותאם אישית של

מוג'לו

המסלול האיטלקי המפורסם, ששוכן בטבור עולם המוטוריקה ומתפתל בין גבעות טוסקנה היפה. יש בו שילוב של פניות מהירות ואיטיות וישורת ארוכה. המסלול מפתה את הרוכבים לרכב על הגבול ואף לחצות אותו, ומתגמל את המסתכנים. גם אם יצאת מהקו תהיה לך הזדמנות להתאושש. אז מה הפלא שמוג'לו הוא המסלול המועדף בקרב רוכבי ה-MOTOGP
בעל הבית הבלתי מעורער במוג'לו הוא לא אחר מהדוקטור וולנטינו רוסי שניצח בוא באופן רצוף בשש השנים האחרונות. רוסי מגיע למוג'לו עם רוח גבית אדירה אחרי שתי ניצחונות וממרום טבלת האליפות זה המקום והזמן להכריז אני המלך ואני הולך לקרוע לכולכם ת'תחת (זה הזמן לבדיחות הבוחש בשוקו) בדרך לעוד אליפות.
המקום כי זה הבית ושם יהיה הקהל הצהוב הכי גדול, הזמן כי זו תחילתה של תקופה קריטית ודחוסה ביותר בדרך לאליפות. לו"ז צפוף של חמישה שבועות עם ארבעה מרוצים. (איזה כייף לנו) אין מקום לטעויות, אין זמן להתאוששות.
.
אחת הסיבות העיקריות להתעוררות האריה מרבצו היא ספרדי קטן ומעצבן בשם חורחה לורנצו, ברוב חוכמת הזן שלהם הבוסים מיפן תפסו 2 ציפורים במכת קראטה אחת. דור עתיד מוכשר ורעב עם פוטנציאל ענק לאליפויות ולמשיכת קהל, והחזרת ייצר הקרב ורצון המלוכה לאריה המובס שלהם בשנתיים האחרונות. בד בבד הם גם דאגו להקשיב לאריה הזקן ובנו ע"פ הוראותיו את כלי המלחמה הדרוש כדי לשלוט בזירה.
עד פה הכול טוב ויפה, יש מצב שהספרדי המעצבן יעקוץ את הדוקטור ועוד בנחלתו הבלעדית ??? וואלה מקווה שלא, אבל יש גם יש.
.
ואם כבר ביפנים עסקינן, יפני עתיק מימי ה-500 הולך לעשות השבוע קמבק, הוא הולך להתחרות ועל הדרך לבחון את המנוע הפנאומטי שהונדה סופסוף אחרי עיקובים רבים מוציאה לאור. שאר רוכבי הונדה יאלצו להמשיך להסתפק בינתיים במנוע מהדגם הישן. אבל ובעיקר לפדרוסה זה לא אמור להוות תרוץ, בשנה שעברה הוא סיים שני, מעניין מה יצליח לסחוט מההונדה ומעצמו השבוע.
.
משף סטפאן לשף אלפרדו
במרוץ הקודם בצרפת סיימה רבעיית הדוקאטים במקומות האחרונים כשרוכבי קבוצת הלוויין מעל לרוכבי המפעל, איטליה זה דוקאטי ודוקאטי זה איטליה, האם יצליחו הדוקאטיסטים המוכים להתאושש ולנסוק מהתחתית בארומת גבינות צרפתיות אל הפסגה הריחנית של גבעות טוסקנה ? הם יבואו עם רוח קרב וישתדלו מאוד להימנע מבעיות מכאניות, זה מרוץ בו סטונר עוד יכול להיאחז בקצות האליפות המתרחקת.
.
הפתעות
בשנה שעברה אלכס בארוס הברזילאי הזקן הפתיע וסיים שלישי, יש לי הרגשה שהשנה זקן איטלקי שלעולם שש אליי קרב, קפירוסי כמובן יהיה זה שיפתיע ...
זה הולך להיות חתיכת מרוץ
ככה זה נראה מאופנוע


.

חזרה לדף הבית

ראש לאריות - סיכום ותובנות מהסבב הצרפתי

רוסי חוזר להיות רוסי ? או שהוא מעולם לא חדל להיות רוסי ?

ביקורת רבה נשמעה על כך שחורחה לורנצו הפצוע מתכוון להתחרות, הטענות אמרו שהוא מסכן את עצמו ואת חבריו הרוכבים. הלחץ והביקורת כאילו חלפו ע"י לורנצו, ובביצוע לא פחות ממדהים, כשהוא חבול ופצוע מסיים במקום השני.
הנחישות, ההתגברות, רוח הלחימה והאמונה העצמית שהפגין לורנצו הצעיר במשך כול סוף השבוע למרות התרסקויות, ואיבוד שליטה במקצים לפני המרוץ ולמרות מקצה דרוג שלא נראה מבטיח במיוחד, הוא מצליח לעקוף תשעה רוכבים ולסיים במקום השני.
כל אלה מעניקים ללורנצו נקודות זכות חשובות ביותר מחוץ למסלול שם הוא זקוק להן לא פחות ואוליי אף יותר בדרכו להיות אלוף עולם, עם ערכים מוספים.
אישית לא סבלתי אותו עד לסוף השבוע בצרפת, מהיום הוא מוערך הרבה יותר.

סוף השבוע בלה מאנס היה טוב גם עבור וולנטינו רוסי שהמשיך לעמוד על המדרגה הגבוהה וחגג 90 ניצחונות, את החגיגות כדרכו בחר רוסי לחגוג בצורה מיוחדת והפעם חגג יחד עם אגדת ה-GP אנחל נייטו לו מספר זהה של ניצחונות. כעט רק רוכב אחד ניצב לפני הדוקטור עם 122 ניצחונות הלו הוא ג'אקומו אגוסטיני.
אם נשאיר רגע את נושא החגיגות ונתמקד במרוץ, הדבר הבולט הוא תפקוד האופנוע והצמיגים, רוסי למד מהר את רזי הבריג'סטונים. וכיום הוא הרוכב המוביל שלהם.

שלוש חתיכות של יאמאה M1 עמדו על הפודיום, לא צריך יותר מזה כדי להבין שהוא הכלי הטוב ביותר כיום על הגריד. רוסי גם הודה למהנדס היפני שיישם את כל בקשותיו ויצר עבורו ועבור שאר רוכבי יאמאה אופנוע מנצח.

האופנוע שעד לסין נראה התחרותי ביותר מול היאמה היה דווקא ההונדה של פדרוסה. למרות נחיתות המנוע, היה נראה שפדרוסה מצליח לסחוט ממנו ביצועים מרשימים שנתנו לו את הובלת טבלת האליפות. אחרי צרפת אני לא משוכנע שפדרוסה יהיה המושיע של הונדה וזה שיביא לה את האליפות הבאה. בעיקר על רקע הנחישות והאופי של לורנצו, פדרוסה נראה כאילו אין בוא את ייצר הלחימה. ניצחונות של הובלה ובריחה מהתחלה ועד לסוף הם גם משעממים וגם נדירים.

יש הטוענים שאליפות שכזו עשה סטונר. האלוף הנוכחי נראה לחוץ ומודאג יותר משבוע לשבוע. כנראה שהוא מתחיל להפנים שהאליפות בורחת לו.

בעוד סטונר עוד מצליח להראות תחרותי לפרקים, שאר הדוקאטיסטים דואגים לארח חברה לאנטוני ווסט. מארקו מלאנדרי החביב שבסין נראה כמי שמצא סוף סוף את הנוסחה לרכיבה על הדוקאטי מקבל את המציאות המרה לפנים בצורת מקום לפני אחרון אותו אכלס סטונר. רוכבי הלוויין של דוקאטי ממשיכים להתקשות אבל לפחות מסיימים לפני האופנועים הרשמיים. וזה מראה את התמונה של דוקאטי.

לא רק דוקאטי סבלו בעיות מכניות, בקוואסקי זה הגיע לרמות מביכות, להופקינס נקרעה השרשרת, ואצל אנטוני ווסט ביצעו טעות בסט אפ שגרמה על פי דבריו לגלגל האחורי לפרפר רק ממחשבה על פתיחת הגז.
סוזוקי מסיימים את המרוץ הספרדי במיקומים הטובים ביותר שלהם עד כה העונה. וורמיולן שקיווה לשחזר את הצלחתו מהעונה הקודמת לא קיבל מרוץ גשום אבל מסיים במקום החמישי המכובד, קפירוסי מסיים שביעי.
סיכום מילולי של הסבב הצרפתי

שבוע הבא באיטליה, אני מהמר על קפירוסי כסוס השחור.

לקראת הסבב הצרפתי

לה מאנס המסלול הצרפתי עם היסטוריית GP מכובדת, הסבב הראשון התרחש בשנת 1969, היו זמנים אחרים בהם MV AGUSTA ורוכבה ג'יאקומו אגוסטיני היו השליטים הבלתי מעורערים של ה-GP.

נקודת שוויון ראשונה
בחזרה לימינו האלקטרוניים (יש כאלה הטוענים מידי) רוסי הרוכב החם של הסדרה מגיע למעוז המשלני לאחר הניצחון בסין רכוב על בריג'סטון. מסלול לה מאנס לא היטיב עימו בשנים האחרונות. בעונה שעברה היה זה וורמיולן חמוש בסוזוקי ונעול בבריג'סטונים שניצח את המרוץ הרטוב. כך שמבחינת צמיגים הכוחות דיי שווים.

נקודת שיווין שניה
לורנצו החבול קיבל אישור להתחרות ואם לשפוט ע"פ תפקודו הבלתי יאמן במרוץ הסיני, גם השבוע הוא בין המועמדים החזקים לפודיום. פדרוסה שנמצא בכושר טוב, ירצה לשמור על מקומו כמוביל הטבלה, מה גם שכנראה יקבל סוף סוף את המנוע הפנאומטי, אבל גם אם לא, אופי המסלול הצרפתי, בניגוד לסיני, יעלים את יתרון המנוע הפנאומטי.

זה מתחיל להישמע שחוק וכבר אמרו את זה בסין אבל עבור דוקאטי וסטונר המסלול הצרפתי הוא עוד סוג של מבחן. האם סטונר יצליח לגרום למפלץ האדום להתפתל מספיק מהר ? והאם מלאנדרי המשודרג שכבר טעם בעבר שמפניה צרפתית ימשיך במגמת השיפור ? ויש את אליאס וגויאנטולי, הראשון שמראה גרף שיפור והשני שבונה על משחק ביתי. אם כבר במשחק ביתי עסקינן יש את הכוכב הצרפתי רנדי דה פונייט, שינסה להישאר על הגלגלים ולפרוע קצת מהכישרון והציפיות שנבנו סביבו במבחני טרום העונה.
רוכבי קוואסקי בעצם רוכב קוואסקי ג'ון הופקינס שחזר לכושר מלא לאחר הפציעה מעוניין נחוש לממש את הפוטנציאל של הנינג'ה, מה גם שהבוס מתחיל ללחוץ. ומה עם ווסטי ? עסוק הבחור.
מזג האוויר האירופאי בעונה זו של השנה עשוי לזמן לנו מרוץ רטוב, מה יכול להפוך את סוף השבוע לעוד יותר מעניין. ואוליי יוליד מנצח חמישי שונה העונה ?

..............................................................................................................

ולידיעה מעניינת ביותר

ע"פ MCN חוק חדש בנוגע לקטגוריית ה-250 הולך להחשף בסבב הצרפתי,

כנראה שזה סוף עידן ה- 2 פעימות גם ב-250 סמ"ק

..............................................................................................................

פלאשבקים מהמסלול הצרפתי

2007

2006

עוד סיבה למה רוסי הוא המלך

גם אם אתם לא מבינים מילה באיטלקית, אני מבטיח לכם שהסרטון הזה יביא לכם הנאה וחיוך שיעשו לכם את היום.

כולנו נהפוך למחבקי עצים

משבר אנרגיה, אפקט חממה, פליטת גזזים רעילים, תקנות יורו, חיסול ממוקד של הדו-פעימתיים.

אנחנו בסוף עידן, כולנו כבר יודעים את זה אבל רובנו ממאנים לעקל ולהפנים. הרי זה לא ייתכן שנפסיק לשמוע את יללת ונהמת ה-Rים למיניהם.
איך אפשר לרכב על בטריות בשקט מוחלט בלי לשמוע את הקרטועים של מנתק ההצתה ?
פנגס תיקל בדרכו המיוחדת כל כך את העתיד שלנו בלי מנוע בעירה פנימית. אני מת על הכתיבה והדימיון שלו אבל משום מה לא הצלחתי להשתכנע לגמרי שיותר כיף לרכב בחרישיות. קונצרט צמיגים מעורבב בסאונד של אגזוז פתוח יחד עם בוכנות שעולות ויורדות בפיצוצי אש, מרגיש לי יותר מחשמל.
אז בשבילנו, אלה שעדיין לא רוצים להפנים ולעקל את העתיד החשמלי, יש תקווה היא ירוקה ורועשת.
קוראים לה דלק ביולוגי.
חשיפה גדולה לנושא נתן ריצ'רד בראנסון בעל הבית המשוגע של ווירג'ן אטלנטיק כשהטיס את הג'מבו שלו מלונדון לאמסטרדם על קוקוסים ושמן בבאסו, (רציני זה סוג של זרעי צמחים מהאמזונס).
וראינו את טריומף מאיצה את ה-675 שלה מתודלק ב-6000 תפוחים למהירות של מעל 250 קמ"ש.
בסוף השבוע האחרון במונזה בין מרוץ סופרבייק לסופרספורט חשפה קבוצת Alstare את הג'יקסר 1000 הביולוגי שלה. קבוצת אלסטרא עובדת על הפרוייקט מעל לשנה בשיתוף עם סוזוקי ומגנטי-מארלי, ומתכננת להמשיך להשקיע בפיתוח מנועים ביולוגיים. אני כבר מדמיין את חוקי ה-GP, בטח ישתמשו בפירות אקזוטיים בלבד, והמהנדסים יתלוננו על זה שעוד אננס אחד היה פותר להם המון בעיות.אז אפשר לנשום לרווחה ניחוחות פירותיים מאגזוזים פתוחים לרווחה.
סרטון קצר שמסביר מה זה דלק ביולוגי

סיכום סבב המוטוג'יפי, שנגחי סין 2008

הדוקטור וולנטינו רוסי חוזר לטעום את טעם הניצחון. לאחר תקופת היובש הארוכה ביותר בקריירה שלו 9 סבבים. הרבה מהניצחון הוא חייב ליאמאה M1 שלו, שנתן להונדה הנחות להריח עשן בישורת הארוכה של המסלול הסיני. דני פדרוסה ממשיך להוביל את טבלת האליפות עם יכולת רכיבה פנומנלית על אופנוע נחות הצנון הספרדי מצליח לסחוט ביצועים מעולים ולהשתוות לכלים עדיפים. מה שנותן להונדה אוויר וזמן יקר לפיתוח המנוע הפנאומטי שלהם, שכנראה יגיע בקרוב ויכול מאוד להיות שיכפה סדרים חדשים בגריד.קייסי סטונר אומנם חוזר לפודיום אבל 13 שניות ארוכות אחרי רוסי. עבור סטונר ודוקאטי שהיו אמורים לנצל את הישורת הארוכה ולהשאיר את כולם מאחור, מדובר באכזבה וסימן נוסף שהאופנוע שלהם בעייתי.חורחה לורנזו שמע שהרטרו שיק חזר לאופנה ודפק היי סייד היישר מימי ה-500 העליזים. שבר את שתי הקרסוליים ועדיין סיים רביעי. פתחו עליו עין, או שהיהירות ורצון היתר גרמו לו לתקלה שתעקב לו את האליפות.מארקו מלאנדרי חוזר לחיים. אחרי פתיחה איומה בא לא מצא את החיבור לדוקאטי, מקום חמישי נחשב להישג ענק. נקווה לראות המשכיות.ניקי היידן משתדל ומנסה, לעיתים נראה שהוא הולך לחזור לקדמת הבמה עם סשן דירוג מהיר, אבל כנראה שהעונה ההיא הייתה חד פעמית.קולין אדוארדס מזקני השבט רוכב הלווין של יאמאה טק-3, מסיים בראש את מקצה הדרוג. ומראה תחרותיות ויציבות, את המרוץ חרב במו ידיו.

"I was running third and I came into the hairpin after the back straight and braked at the same place but the rear end came up and I did the longest nose wheelie I've ever done in my entire life," he revealed. "I kept waiting for it to come back but at the end I had to let the brake off to get the rear wheel on the ground and I ran wide. I only lost three seconds but it was the places I lost that mattered."
סוזוקי נאבקים כדי להבין ולתקן את כל הבעיות מהם סובל הג'יקסרRR, הפעם גם וורמיולן וגם קפירוסי סבלו משרשרת שהחליקה, מה הם חוסכים בגלגלי שיניים שם ? הייתי שולח את השוטרות שלהם לעצור את המכונאים.
ג'ון הופקינס אחרי שהראה שיפור במרוצים האחרונים תיכנן לחגוג את המרוץ ה-100 קצת יותר בסטייל. אבל קוואסקי לא היו במיטבם ולא הסתדרו עם המסלול הסיני. הופקינס מסיים במקום ה-14 וחברו לקבוצה אנטוני ווסט (איך הוא התפלח לשם?) כרגיל בתפקיד המאסף.
ארבע סבבים, ארבע מנצחים, שלושה יצרנים, שתי יצרני צמיגים, עונה מרתקת אחת.

THE KING IS BACK

רוסי מנצח את סין, במרוץ ענק.

תוצאות סבב שנגחי, סין
1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (B) 44min 8.061 secs
2. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 44min 11.951 secs
3. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 44min 23.989 secs
4. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team (M) 44min 30.555 secs
5. Marco Melandri ITA Ducati Marlboro Team (B) 44min 35.018 secs
6. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 44min 36.430 secs
7. Colin Edwards USA Tech 3 Yamaha (M) 44min 37.841 secs
8. Toni Elias SPA Alice Team (B) 44min 38.286 secs
9. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP (B) 44min 39.501 secs
10. Shinya Nakano JPN San Carlo Honda Gresini (B) 44min 44.030 secs
11. Andrea Dovizioso ITA JiR Team Scot MotoGP (M) 44min 44.307 secs
12. James Toseland GBR Tech 3 Yamaha (M) 44min 51.252 secs
13. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP (M) 44min 51.503 secs
14. John Hopkins USA Kawasaki Racing Team (B) 44min 53.916 secs
15. Sylvain Guintoli FRA Alice Team (B) 44min 54.391 secs
16. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini (B) 44min 58.654 secs
17. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 45min 13.654 secs
DNF:
Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 12min 37.734 secs

סין 2008 היי-סייד מפלצתי של לורנצו

ע"פ האתר Crash.Net פיאט יאמהה קבוצתו של לורנצו אישרה כי לאחר בדיקות שנערכו לרוכב, נמצא כי לורנצו שבר את קרסולו השמאלי. בנוסף לורנצו ספג מכות "יבשות" וחבלות ברגלו וקרסולו הימנית.

עדיין לא ידוע אם מצבו הגופני של לורנצו יאפשר לו להתחרות. עדכונים בהמשך

סבב מוטוג'יפי שנגחי, סיני - 2008

מסלול שנגחי, סין



המסלול הסיני יועד ונבנה עבור מרוצי מכוניות ואינו מסלול קלאסי למרוצי אופנועים.


אדריכלות המסלול מורכבת מישורות ארוכות שמחוברות בפניות איטיות מביאה את אופנועי ה-GP למהירויות סופר גבוהות בסופן נדרשת בלימה מאוד חזקה וירידה למהירות מינימום בפניות האיטיות שמחברות לישורת הבאה.
מצב זה דורש כיוונון אופנוע וצמיגים ייחודי, בעיקר לצמיג הקדמי ומערכת הבלימה שיצטרכו לספוג ולעמוד בכוחות הבלימה האלימים שמופעלים עליהם.
הסבב הסיני כמו עוגיות המזל שלהם, טומן בחובו בד"כ הפתעות.
ב-2005 מרוץ רטוב, אוליביה ג'אק על הנינג'ה בתפקיד הסוס השחור, מסיים שני אחרי רוסי.



ב-2006 הצמיג הקדמי של רוסי מתפרק לחלקים והוא נאלץ לפרוש.

ב-2007 המושג "Ducati power" נולד לאחר שסטונר השאיר את כולם מאחור בישורות הארוכות.

2008 – סשן אימונים ראשון לורנזו מבצע היי-סייד מפלצתי ומפונה לבית חולים עם חשש לשבר קרסול, עדיין לא ידוע אם יוכל להתחרות

.

אבל עם כל הכבוד ללורנזו, שאלת השאלות בסבב הנוכחי היא מה קורה עם דוקאטי ?
דעות רבות גורסות כי הסבב הסיני בוא יתרון הכוח והמהירות של הדוקאטי אמור לבוא לידי ביטוי, הינו המבחן לדגם הנוכחי ה- GP8. אם נסתכל אחורה לשנה שעברה רוסי שרכב על אופנוע נחות ואיטי משמעותית, הצליח להישאר צמוד לסטונר בזכות הפניות האיטיות בין הישורות הבלתי נגמרות. בסופו של יום כידוע הכוח ניצח.

השנה כששאר היצרנים צמצמו הפערים ויתרון הדוקאטי כמעט ונמחק, כשהבעיות של דוקאטי כנראה סבות סביב המושג "RIDEBILITY" סטונר יצטרך לעבוד קשה כדי לגרום לדוקאטי שלו לשמור על קצב גבוה גם בקטעים המפותלים של המסלול.

לחזרה לדף הבית לחץ דף הבית

אלופי העולם לעונת 2008

אלופי העולם לעונת 2008

סרטון השבוע

סרטון השבוע

רכיבה ראשונה

פעם בכמה שנים דונינגטון מוציא מופעים רטובים שכאלה, הקודם שזכור ונכנס לפנתאון היא הרכיבה הסופר מדהימה של רוסי בעונת 2005

הפעם יש לנו את קיונארי על פיירבלייד של טן קאטה התרווחו ותהנו

יפני מטורף עטוי גלגלים נגד אופנוע

GSXR-750 שני עשורים של אבולוציה

טרייל עירוני

למי לא בא לחתוך כבר מהמשרד וצאת לאוויר הפתוח

Bitch Slap מה הקשר ? זה

דבר ידוע הוא שאופנוענות ואיטליה הולכים יחד ממים ימימה. ידוע גם שהאיטלקים יצירתיים ושהאיטלקיות ... נו טוב על זה נרחיב בפעם אחרת. הסרטון הבא מציג תרגילי סדר של המשטרת איטליה של שנת 1950. מדהים

מחלת הגזזת פנים רבות לה, היא תוקפת בכל מקום ועל כל דבר.

קטע סטנד אפ מגניב שמגיע איך לא, מאיטליה. לא צריך להיות דוברי איטלקית כדי להבין, להנות ובעיקר להתחבר לקטע. אז יאללה תהנו ואם בא לכם אתם מוזמנים לתת שם לקטע.

קצת הסטוריה, היריבים של רוסי והפעם מקס ביאג', כן ירבו יריבים כאלה