דיווחים חדשותיים עם התמקדות בסידרת מרוצי האופנועים ה-MOTOGP. אשתדל להאיר פינות נסתרות, גם ממסלול המרוצים וגם מאחוריו כדי לספק תמונה מלאה של ה-GP
חיפוש מותאם אישית של

תמונות ראשונות ממבחן הלילה





עד כה נראה כי רוב הרוכבים מסתדרים עם תאורה ואפילו משבחים אותה, חלק מתלוננים על כך שהצמיג האחורי מתקשה לייצר טמפ' עבודה עקב הרוחות הקרות שמנשבות. את סטונר כרגיל לא מעניין כלום, חושך ? רוח ? תוך 14 הקפות בלבד הוא שובר את השיא שלו משנה שעברה ומשפרו ב- 1.2 שניות. מדהים.

מבחן לילי

מבחן טרום העונה האחרון מתחיל היום בלילה !!!

העונה בפעם הראשונה בהיסטוריה, מרוץ GP יערך בשעות הלילה לאור זרקורים.
רייטינג היא מילת המפתח לביצוע המהלך של העברת מרוץ לשעות לילה. כמובן שהמרוצים שיועברו לשעות הלילה יהיו מרוצים במדינות המזרח הרחוק והמזרח התיכון, כדי שהצופים האירופיים שמהווים את הרוב יוכלו ליהנות מהמרוץ בשעות הפריים-טיים.
מרוצי ה-GP משודרים במעל 200 ארצות בכל רחבי הגלובוס, וכמות הצופים המוערכת היא 580 מיליון בעונה. נתונים אלה אינם משקפים את הפוטנציאל הקיים וכדי למקסם רווחים מזכויות שידור והעלאת הרייטינג, מהלך העברת המרוצים לשעות הלילה קורם עור וגידים ויתחיל השנה בקטאר הלכה למעשה.

רבות דובר על הבוס של ה-GP קרמלו אספלטה ועל כך שהוא לוקח והופך את מרוצי ה-GP להעתק של ה-F1 אז גם כאן מי שהחל בתהליך וממשיך ללחוץ בכיוון הוא לא אחר מאשר ברני אקסלטרון הבוס של הפורמולה 1 שכבר לוחץ על האוסטרלים להעביר את המרוץ ללילה.

לא בכדי נבחר מסלול לוסייל שבקטאר להיות הראשון בתהליך, תנאי האקלים הקשים במדבר הערבי בו ממוקם המסלול היוו מנוף נוח ללחוץ את הקטארים שמעוניינים להפוך למעצמת ספורט תיירותית ומשקיעים רבות בעניין. וכשצריך להשקיע והמון, זה המקום. פשוט פותחים קצת את הברז של באר הנפט הסמוכה.
מרגע שהוכח שמרוץ לילה אפשרי, ניתן יהיה להפיץ את הבשורה לשאר "החורים" הנידחים בעולם. והדבר כבר החל.

נחזור רגע למדבר הערבי, שם הולך ומתברר כי העברת המרוץ ללילה כביכול עקב תנאי אקלים קשים במהלך היום, תעמיד אתגרים לא פחות גדולים. למרות ההשקעה האדירה בתאורה, היא אינה טבעית. בנוסף מסתבר שגם הלילה המדברי מייצר אקלים לא פחות בעייתי, הטמפרטורות צונחות מאוד בלילה מה שמקרר מידי את המסלול בנוסף ישנה לחות גבוהה, בקיצור מצב מסלול לא אופטימאלי.

הספקולציות יגמרו היום בלילה, כאשר הרוכבים יבצעו את המבחן האחרון לפני הדבר האמיתי, היום נראה כיצד מתמודדים הרוכבים עם בלימה ממהירות של 320 קמ"ש בסוף הישורת הארוכה של לוסייל בתנאים החדשים שהמדבר החשוך יעמיד להם.

אפריליה קוביה


שסתומים פנואומטיים
הרבה לפני שצמד מילים אלה הפך לפופולרי והמדובר ביותר בעולם ה-GP אפריליה עשתה בהם שימוש הלכה למעשה. ה-RS3 Cube, גרזן ה-GP המיועד של אפריליה התהדר בעיצוב איטלקי סקסי, תצורת מנוע אירופאית וטכנולוגיה סופר מתקדמת שנלקחה היישר מעולם ה-F1 ולא נראתה עד אז בעולם האופנועים.
קצת רקע
נחשף בתערוכת בולוניה בדצמבר 2001, ה-RS3 המכונה Cube בעל מנוע טריפל בנפח 990 סמ"ק פותח בשיתוף עם יצרנית המנועים הבריטית Cosworth ששיתפה כבר פעולה בעבר עם אפריליה בפיתוח הסופרבייק - RSV1000SP.
ניסיונה של Cosworth בפיתוח ובניית מנועי פורמולה 1 הביא את אפריליה לשתף פעולה בפרויקט אופנוע ה-GP מרובע הפעימות.
האופנוע הכיל פיצ'רים סופר מתקדמים לזמנו כמו מצערת רכב-אל-חוט, הזרקת דלק, קראנק מסתובב בכיוון הפוך כדי להקטין את האפקט הג'יירוסקופי, ראש המנוע הכיל שתי פתחי יציאה לכל צילינדר כך שאגזוז הארופוביק היה בתצורת 6-3-1
מחשב המנוע פותח בצורה עצמאית באפריליה ושלט על ההצתה, על הזרקת הדלק ועל המצערת בתצורת רכב-אל-חוט. טכנולוגיה זו לא הייתה אז בשימוש בעולם האופנועים והובאה מעולם ה-F1.

למה טריפל ?
מנוע הטריפל בעל שלושה צילינדרים בשורה נבחר ע"י אפריליה מכמה סיבות, בראש ובראשונה בידול, אפריליה רצו לבדל עצמם מהשאר ובעיקר מהיפנים. חוקי ה-GP העניקו יתרון לתצורות שלוש וחמש צילינדרים, יתרון זה התבטה במשקל נמוך ב-10 קילוגרם ביחס לשאר.
שנית הרצון להשתמש בטכנולוגיה והידע של Cosworth מעולם ה-F1 ובכך לחסוך עלויות וזמן פיתוח, למשל קוטר צילינדר בטריפל בנפח 990 כמעט זהה לקוטר צילינדר של מנוע ה-F1 כמו גם האפשרות לשימוש בחלקים זהים אחרים.
סיבה שלישית הייתה הרצון של אפריליה לייצר רפליקת כביש ל-Cube ומנוע טריפל היה מאפשר לבצע זאת בצורה הזולה ביותר.
שילדת האלומיניום של ה-Cube הייתה יותר קונבנציונאלית ועשתה שימוש בתצורת קורה כפולה, המתלים תוצרת אוהלינס. בסוף 2003 מנוע ה-Cube הפיק בסביבות 240 כוחות סוס ונחשב לבין החזקים על הגריד.
על פניו היה נראה כי אפריליה העמידו מתחרה רציני. עם טכנולוגיות שלא נראו עד אז והספקים חזקים ביותר. הם גם השקיעו והביאו רוכבים חזקים, כמו אדוארדס והגה וציפו להרבה פודיומים ותהילה.

אז מה השתבש בקוביה ?
כנראה שסכום חלקיו של ה-Cube לא היה גדול מכל אחד מהם בנפרד, האופנוע כיחידה לא תפקד כראוי. קולין אדוארדס צוטט "יש בוא כל כך הרבה דברים שלא עובדים וצריך לתקן, הוא שיכור וויליס, חסר תחושה בחלק הקדמי, יש רעידות גם מקדימה וגם מאחורה, ותגובות בלתי צפויות ממצערת הרכב-אל-חוט." חברו לקבוצה נוריוקי הגה, התרסק עם הקיוב 28 פעמים בעונה אחת.
אחת הבעיות העיקריות בקיוב הייתה שהצוות שפיתח ויצר אותו, בעצם מסר את האופנוע לאפריליה ולא המשיך להיות נוכח בתהליך האבולוציה שלו. תהליך ההמרה של טכנולוגיה שבזמנו פעלה בעולם המכוניות, לא עבדה כמצופה על האופנוע. תקריות חוזרות ונשנות של נזילות שמן תוך כדי מרוץ, בעיות בבקרת האחיזה ותגובות בלתי צפויות של המצערת, הפכו את האופנוע למסוכן והרוכבים לא סמכו עליו יותר, קולין אדאורדס צוטט " כל סיום רכיבה על שני גלגלים הרגישה כמו התחמקות ממוות, כמעט כל רכיבה הסתיימה עם מגפיים מכוסות בשמן."
אנגלים או לא הקוזוורת' האלה ?

בסוף שנת 2004 לאחר שלש עונות בהן ה-Cube לא הצליח לעמוד או להתקרב לפודיום, החליטו אפריליה לסגור את הברז לפרוייקט ה-GP היומרני מסתבר מידי שלהם.
האם כיום כאשר הטכנולוגיה בה עשו שימוש אפריליה היא לחם חוקם של אופנועי ה-GP יכול אפריליה להשתלב ולהוביל את הקטגוריה הבכירה? יש שיאמרו כי בעית הממון מהן סובלת הסידרה ומאפשרת רק ליצרניות הגדולות להשקיע ולפתח כלים זוכים, היא שגרמה לאפריליה להפסיק את הפיתוח ולפרוש. מצד שני יש את דוקאטי הקטנה...
כיום נראה כי אפריליה השאירו מאחור את תצורת הטריפל ועברו ל- V4, האם הפעם יצליח להם ?

ניחוח צרפתי

רנדי דה פונייט, ללא ספק הרוכב הכי שרמנטי על הגריד.
המעבר מקווסאקי להונדה LCR ומבחני טרום העונה מראים רוח חדשה.

דה פונייט שנחשב לכישרון גדול לא הצליח לממש את הפוטנציאל עד כה. בשנתיים האחרונות עסק בעיקר בריסוק מאסיבי של הנינג'ה. עם המעבר לקבוצתו החדשה ישנה הונדה LCR בא רכב בקטגוריית הביניים ולקראת תחילת העונה רנדי מראה שיפור ניכר בפרמטר היציבות עם תוצאות יפות זמני הקפה מהירים ובעיקר ללא התרסקויות מיותרות. ללא ספק רנדי עובר תהליך חיובי, אפשר לקרוא לזה התבגרות, אפשר לקרוא לזה שידרוג יכולות מנטליות.

את קריירת המרוצים החל בגיל שש. אחרי שנתיים 1997/8 בהם זכה באליפות ה- 125CC הצרפתית, דה פונייט טועם לראשונה את טעם ה-GP כווילד קארד בעונת 98. לאור ביצועיו במרוץ זה, דה פונייט הופך לרוכב GP מין המניין בעונה שאחרי ב-2001 דה פונייט עולה כיתה לקטגוריית הבינים 250CC כאשר הוא רכוב על אפריליה. שני פודיומים על אופנוע פרטי משכנעים את אפריליה לפרוס עליו את חסותם ב-2003 והוא גומל להם עם ניצחון בכורה בקטלוניה. בעונת 2005 בגיל 25 כשאחריו חמישה נצחונות, 22 פודיומים ו 9 פול פוזישנים בקטגוריית הביניים, דה פונייט עולה לליגה של הגדולים ועובר לקבוצת המפעל של קוואסקי כאשר הוא רוכב כמובן על הנינג'ה ZX-RR. כבר אז מתחיל להראות ניצוצות וכשרון.
ב-2007 אחרי שנקאנו עוזב את קוואסקי מוצא עצמו דה פונייט בעמדת הרוכב הבכיר. בנוסף קוואסקי מעמידים נינג'ה 800 שנחשב למוצלח מה שפעיל לחץ על דה פונייט לפרוע את הצ'קים ולהתחיל להביא תוצאות. הלחץ נותן אותותיו ולמרות שלרנדי ללא ספק יש את הכלים להצליח הוא מרבה להתרסק ולא מסיים 7 מרוצים מתוך 18.
בסבב ה-15 שהתרחש ביפן, מצליח דה פונייט לעמוד סוף סוף על הפודיום. אבל אז הוא כבר חתום בקבוצת הלווין הונדה LCR בא רכב בעבר בקטגוריית הביניים.


קריירה:
2007 – קבוצת קוואסקי, מקום 11
2006 – קבוצת קוואסקי, מקום 16
2005 – קבוצת רפסול הונדה, 250CC, מקום 8
2004 – קבוצת הונדה LCR, 250CC, מקום 3
2003 - קבוצת הונדה LCR, 250CC, מקום 4
2002 – קמפטלה רייסינג אפריליה, 250CC, מקום 9
2001 – סקראב GP, אופנוע צרפתי, 250CC, מקום 13
2000 – מקום 17 בקטגויית ה- 125CC
1999 – מקום 18 בקטגוריית ה- 125CC
1998 – אלוף צרפת ב-125CC, השתתפות כווילד קארד באליפות העולם.
1997 – אלוף צרפת ב-125CC, אלוף Cagiva Cup, אלוף ליגת אופנועים סדרתיים
1996 – מקום רביעי ב- Cagiva Cup, מקום חמישי בליגת אופנועים סדרתיים
1995 – אלוף ה- Typhoon Cup


מזכיר לכם מישהו שעבר תהליך דומה ?
התרסקות אופיינית של דה פונייט

Randy De Puniet Chris Vermeulen Moto GP Assen 2007
כתבה על דה פונייט ברשת צרפתית כל שהיא

רוח גבית

שלום,
חצות, אני חוזר כרגע מיומיים במדבר בהם לא הייתי מחובר. האשה והילד כבר ישנים ליגת האלופות נגמרה, ברסה ניצחה !!! אני עדיין נרגש מחוויות היום ככה שאין מצב שאני נרדם. פותח ת'לפטופ תוך כדי כרסום שאריות של איזה חטיף שהילד השאיר, דף הבית www.fullgaz.co.il , ו ... וואחד הפתעה
בדף הראשי, בראש החדשות, המלצה חמה על הבלוג הצעיר שלי. איזה כייף
עד לפני כמה ימים עוד התלבטתי ביני לבין עצמי אם הוא שווה בכלל פרסום.
בקיצור, תודה גדולה לפולגז על הפירגון, בהחלט נותן רוח גבית.

שיעור מכונאות ויזואלי

הקרבורטור נפל לרדיאטור ועשה סמטוחה מהפלאגים ...
הסרטון הזה יעשה לך סדר.
כיצד פועל באיזה סדר ומה תפקידו של כל חלק.

סטונר לוקח את ה-Z4 ועושה את זה בסטייל

באתי ראיתי לקחתי - סטונר עם ה-Z4 החדשה שלו

מזג האוויר הנעים שאפיין את יום המבחנים הראשון התהפך במהלך הלילה והפך חורפי וגשום. הרוכבים שקיוו להמשיך ולהתקדם בכיוונון האופנועים ושיפור הזמנים קיבלו מסלול רטוב שחייב שינויי תכניות. כמובן שלחלק אחר של רוכבים נפתח צ'אנס ו"אנשי הגשם" התחילו לפנטז על BMW-Z4 שחיכתה למהיר ביותר במקצה דרוג בן 40 דקות.

אז פנטזיות (במילרע בבקשה (-:) לחוד ומציאות לחוד. סטונר מגיע ותוך חמישה סיבובים כאשר המסלול עוד לא יבש לחלוטין וקובע זמן פנטסטי של 1 דקה ו-49.263 שניות, עכשיו עזבו אותכם משניות ועשיריות, מה שחשוב זה שאף רוכב במשך כול 40 הדקות לא מצליח לאיים על סטונר. בזמן שסטונר יושב לו בפיטס וצופה על כל השאר ובראשם רוסי הגדול מנסים ולא מצליחים לדגדג אותו. בסופו של סשן רוסי מצמצם לפער של מעל שניה, המון במונחי זמני הקפה.

סטונר מעביר מסר חד וברור ברחבי הגריד, אני הבוס. הוא גם ממשיך את הדרך בא לקח את האליפות, דרך עבודה נטו בלי הצגות וקרנבלים. באתי ראיתי זכיתי.

בכל זאת, עוד לא נאמרה המילה האחרונה. מבחנים לחוד מרוצים לחוד.

MotoGP Jerez Test 2008 - BMW M AWORD

חרז - מקצה אימוני טרום עונה הרשמי

אתמול יום שבת ה-16 בפברואר החל מבחן טרום עונת 2008 הרשמי של סדרת ה-MOTOGP

המיקום המסורתי הוא מסלול חרז בספרד. את הרוכבים קיבל מזג אוויר נעים ונוח, מדובר בשלושה ימים חשובים ומעניינים בהם מתכנסים כול הקבוצות והרוכבים ובעצם משווים ובוחנים את הכלים מול היריבים.
ואם מדברים על מסורת, כבכול שנה מתקיים סשן בן 40 דקות בסיומו האיש במהיר ביותר זוכה במכונית BMW.
אז מה היה לנו אתמול ?
רוסי שחגג יום הולדת 29 מתכנן להעניק לעצמו היום מתנת יום הולדת בצורת BMW Z4.
אתמול הוא בחן צמיגי דרוג חדשים אבל לא היה מרוצה, את היום הוא סיים במקום השמיני. נקודת אור מבחינתו היא השיפור במנוע הפנאומטי לעומת המנוע "הקונבנציונאלי" של השנה שעברה. השוואה מול ימאהות הלוויין שמשתמשות עדיין במנוע הישן, מראה הבדל של 10 קמ"ש במהירות הסופית. מה שמעמיד את רוסי כמעט בקו אחד עם היריבים ומבטיח שלא יחזרו המראות הקשים מהשנה שעברה של בריחה בישורת בלי יכולת מענה.

במקום הראשון מסיים את היום ניקי היידן עם ההונדה ונעול במישלין. ניקי שהביע את רצונו לחזור ולהתחרות על התואר העונה מראה שכנראה יהיה לו מה לומר העונה. ההונדה שמשתמש עדיין במנוע הישן מהיר מאוד ולא נופל מהפנאומטיים. מה יהיה כשיעברו לפנאומטי ?
במקום השני מסיים הצרפתי המוכשר רנדי דה-פונייט, עם עוד הונדה , הפעם של קבוצת הלוויין LCR. האם רנדי שעבר מקוואסקי והרבה להתרסק בשנה שעבר, עבר תהליך התבגרות ויפרע את הכישרון העונה ?
במקום השלישי חורחה לורנצו בן קבוצתו החורג של רוסי מראה ממה הוא עשויי וממשיך לרכב חזק. אין ספק שהבחור סתגלן ומוכן לעונתו הראשונה בקטגוריה הבכירה.
במקומות הרביעי והחמישי היאמאהות של טק-3 בהתאמה הטורנדו מטקסס קולין אדאורדס וג'יימס טוזלנד. כפי שצויין כבר קבוצת הלוויין של ימאהה עדיין לא קיבלה את המנוע הפנאומטי החדש והמשופר, כך שיש עוד למה לצפות מהם בהמשך. נקודה נוספת ומעניינת בקבוצה זו הוא ג'יימס טוזלנד שהגיע מהסופרבייק ועושה מעבר יפה ל-MOTOGP האם זה מראה עד כמה הוא רוכב מוכשר או עד כמה הסדרות קרובות ? נמתין להמשך העונה כדי לבחון את ביצועיו. קייסי סטונר מסיים את יום האתמול מקום אחד אחרי רוסי, קייסי שנפגע בכתפו במסלול זה בנובמבר האחרון העביר את היום בעיקר בחיפוש אחר סט אפ מתאים ובבחינת צמיגים לדוקאטי מספר 1.

אם נעשה זום אאוט לרגע, יש לנו את הגדולים ואת המנסים.
הגדולים הונדה יאמהה ודוקאטי שיודעים את עבודת ה-GP, ויש את סוזוקי וקאווסקי שמנסים לעבור את המשוכה ולהשתוות לגדולים עם השקעות רבות באופנועים וברוכבים. סוזוקי מעידים על אופנוע סופר מורכב, בעצם המורכב ביותר מבחינה טכנולוגית שיצא משערי מפעל סוזוקי. הGSV-R משופר בכל פרמטר ביחס לדגם היוצא. ע"פ היום הראשון יש להם עוד דרך ארוכה לעבור ממקומות 11 ו-15 לטופ.
וקאווסקי שנקלעו לבעיות פציעה, גם של הרוכב המוביל שאמור להיא אותם לפודיומים, הלו הוא ג'ון הופקינס. (מקום 17) ואנטוני ווסט שחוזר מפציעה ועדיין לא בכושר מספק, שמסיים מקום מעליו.

מבחינת צמיגים בינתיים המישלנים לא מאכזבים ומדורגים בחמשת המקומות הראשונים.

יום המבחנים היום יכלול סשן תחרותי בצידו פרס BMW Z4 רודסטר. דיווחים בהמשך ...

הצביעו ותשפיעו

קבוצת ה-MOTOGP של קאווסאקי מזמינה אתכם לקחת חלק ולקבוע מי תהייה נערת המטריה. כמו כן מאפשרת הקבוצה להציע מועמדות ולהצטרף ולהפוך לחלק מהקבוצה בסופ"ש בוא יערך המרוץ הקרוב לביתך, פרט קטן לפני שאתם מתלהבים מדובר בתפקיד נערת מטריה .

סיפורה של סוזי המכוערת

אבל למה כזה מכוער ?

כי ככה זה יצא מהמנהרה.

אומרים שעל טעם ועל ריח ... אז אם "נתעדן" קצת, אפשר להגדיר את העיצוב החדש של ה GSV ל-2008 כשונה, או יותר נכון לומר משונה, יש שם אפילו קצת רטרו שיק בחלק הקדמי. כמובן שלא כוונות עיצוביות יצרו את סוזי המכוערת אלה צרכים אווירודינמיים. כמו שמגדיר זאת פומיהירו הונישי, מנהל צוות המרוצים בסוזוקי, "המטרה הברורה שנקבעה בפיתוח האופנוע של השנה היא שיפור התאוצה, ובכך הצלחנו."
מתחת למעתה החדש מתחבא שילדה משודרגת שתאפשר ביצועים משופרים כמו גם מנוע חזק וידידותי יותר, יחד עם זאת שמרו בסוזוקי על האמינות שאפיינה את הGSV-R היוצא. מדובר באופנוע המתקדם והמורכב ביותר מבחינה טכנולוגית שסוזוקי ייצרה מעולם.
האם זה יספיק לפודיומים ? נחכה ונראה.
פרט קטן נוסף, מעניין ששני הרוכבים טרחו לציין ואפילו לפתוח ראיונות בהתייחסות לעיצוב ועד כמה האופנוע נראה טוב.

הנינג'ה הצורח ממשיך להכות גלים


סוף כל סוף יש ריח או ליתר דיוק רעש של משהו חדש באוויר

במבחנים הקודמים במלזיה קוואסקי הפתיעו עם מנוע "סקרימר", מספרים שברגע שהניעו את הנינג'ה הצעקנית המבחנים נעצרו וכולם נגשו לבדוק את פשר הצרחות.

אז מה זה בעצם סקרימר ?
זהו מנוע בו סדר פולסי הכוח הינו רציף, even firing order .

החסרון העיקרי בו הוא נטייתו לפרפר לדעת את הצמיג האחורי בתאוצה, כלומר חוסר יכולת הורדה ושימוש בכוח בצורה יעילה.

מדובר בסידור הצתה שונה מהמקובל כיום בעולם ה-GP, לא נכנס יותר מידי להיסטוריה אבל בעבר כשהתרכזו ב-GP בחיפוש אחרי כוח השימוש בסקרימרים היה נפוץ, עד שהבינו שכוח בלבד, ללא יכולת שליטה עליו לא נותן את התוצאה הנדרשת ~ הקפות מסלול מהירות יותר.
בחיפוש אחרי יכולת שליטה משופרת, ריווחו את פולסיי ההצתה כדי לתת לצמיג האחורי "זמן התאוששות" מנוע זה נקרא ביג באנג.

כיום עם היכולות האלקטרוניות המשופרות והצמיגים שמאפשרים אחיזה משופרת, ניתן לשלוט בצורה יעילה יותר על אופי הורדת הכוח לקרקע, מערכות אלה עוזרות להפוך את הכוח העצום של המנוע לידידותי יותר למשתמש.

כרגע הסקרימר נמצא בשלבי בדיקה ראשוניים ולא מתוכנן לעשות בו שימוש תחרותי העונה, אבל קוואסקי מבטיחים להמשיך בפיתוחו.
אז האם הסקרימר של קוואסקי מסמן חזרה לקונפיגורציה ישנה לטובת פריצת דרך חדשה במנועי ה-800 ?

ימים יגידו.

הגורם האנושי

תמו עוד שלושה ימי מבחן טרום עונה. האחרון בוצע באוסטרליה, הקודם במלזיה.
אז מה היה לנו שם ?
התרסקויות, פציעות, סקרימרים, שיאי מסלול, טירונים וקבוצות לווין מרשימים שנותנים בראש לרוכבי מפעל.

מתוך בליל האקשן המוטורי~טכנולוגי אני בוחר להתמקד בגורם האנושי, בתמונה אנטוני ווסט, רוכב קווסאקי המותש בסיום מבחני טרום העונה האחרונים שנערכו באוסטרליה ארץ הולדתו. ווסט סיים את המבחנים במיקום הנמוך ביותר, 3 שניות תמימות איטי יותר מבן ארצו האלוף קייסי סטונר. הסיבה העקרית למיקומו הנמוך והמאכזב היא כושרו הגופני הלקוי, ווסטי שסבל מפציעה ישנה וטורדנית עבר ניתוח בחודש דצמבר, מה שהגביל אותו וכאמור גרם לו להגיע למבחני טרום העונה בכושר גופני לקוי.
.
אז מה נתפסתי דווקא על ווסט ?
.
דוגמא זו מדגישה ומחדדת לנו זווית נוספת במכלול הגורמים שרוכב נדרש כדי להיות מהיר, רוב הזמן ידברו על מכלולי האופנוע, כוח המנוע, שילדה, צמיגים, התנהגות בפניה תחת בלימה וכישרון הרוכב, אבל כדי לתפעל את 280 הסוסים האציליים האלה במהירויות של מעל 300 קמ"ש למשך של כמעט שעה, נדרש האדם שעל המכונה לריכוז וכושר גופני עילאיים.
.
להיות רוכב GP צריך קדם כל כישרון גדול, צריך גם ביצים גדולות (בטח סידרו להם מקרבון או טיטניום) אבל חייב להיות גם כושר גופני כדי לתפור ולחבר את כל הגורמים.
סרטון מהמבחנים במלזיה.

לחזרה לדף הבית לחץ דף הבית

אלופי העולם לעונת 2008

אלופי העולם לעונת 2008

סרטון השבוע

סרטון השבוע

רכיבה ראשונה

פעם בכמה שנים דונינגטון מוציא מופעים רטובים שכאלה, הקודם שזכור ונכנס לפנתאון היא הרכיבה הסופר מדהימה של רוסי בעונת 2005

הפעם יש לנו את קיונארי על פיירבלייד של טן קאטה התרווחו ותהנו

יפני מטורף עטוי גלגלים נגד אופנוע

GSXR-750 שני עשורים של אבולוציה

טרייל עירוני

למי לא בא לחתוך כבר מהמשרד וצאת לאוויר הפתוח

Bitch Slap מה הקשר ? זה

דבר ידוע הוא שאופנוענות ואיטליה הולכים יחד ממים ימימה. ידוע גם שהאיטלקים יצירתיים ושהאיטלקיות ... נו טוב על זה נרחיב בפעם אחרת. הסרטון הבא מציג תרגילי סדר של המשטרת איטליה של שנת 1950. מדהים

מחלת הגזזת פנים רבות לה, היא תוקפת בכל מקום ועל כל דבר.

קטע סטנד אפ מגניב שמגיע איך לא, מאיטליה. לא צריך להיות דוברי איטלקית כדי להבין, להנות ובעיקר להתחבר לקטע. אז יאללה תהנו ואם בא לכם אתם מוזמנים לתת שם לקטע.

קצת הסטוריה, היריבים של רוסי והפעם מקס ביאג', כן ירבו יריבים כאלה