תמונות ראשונות ממבחן הלילה
מבחן לילי
העונה בפעם הראשונה בהיסטוריה, מרוץ GP יערך בשעות הלילה לאור זרקורים.
רייטינג היא מילת המפתח לביצוע המהלך של העברת מרוץ לשעות לילה. כמובן שהמרוצים שיועברו לשעות הלילה יהיו מרוצים במדינות המזרח הרחוק והמזרח התיכון, כדי שהצופים האירופיים שמהווים את הרוב יוכלו ליהנות מהמרוץ בשעות הפריים-טיים.
מרוצי ה-GP משודרים במעל 200 ארצות בכל רחבי הגלובוס, וכמות הצופים המוערכת היא 580 מיליון בעונה. נתונים אלה אינם משקפים את הפוטנציאל הקיים וכדי למקסם רווחים מזכויות שידור והעלאת הרייטינג, מהלך העברת המרוצים לשעות הלילה קורם עור וגידים ויתחיל השנה בקטאר הלכה למעשה.
רבות דובר על הבוס של ה-GP קרמלו אספלטה ועל כך שהוא לוקח והופך את מרוצי ה-GP להעתק של ה-F1 אז גם כאן מי שהחל בתהליך וממשיך ללחוץ בכיוון הוא לא אחר מאשר ברני אקסלטרון הבוס של הפורמולה 1 שכבר לוחץ על האוסטרלים להעביר את המרוץ ללילה.
לא בכדי נבחר מסלול לוסייל שבקטאר להיות הראשון בתהליך, תנאי האקלים הקשים במדבר הערבי בו ממוקם המסלול היוו מנוף נוח ללחוץ את הקטארים שמעוניינים להפוך למעצמת ספורט תיירותית ומשקיעים רבות בעניין. וכשצריך להשקיע והמון, זה המקום. פשוט פותחים קצת את הברז של באר הנפט הסמוכה.
מרגע שהוכח שמרוץ לילה אפשרי, ניתן יהיה להפיץ את הבשורה לשאר "החורים" הנידחים בעולם. והדבר כבר החל.
נחזור רגע למדבר הערבי, שם הולך ומתברר כי העברת המרוץ ללילה כביכול עקב תנאי אקלים קשים במהלך היום, תעמיד אתגרים לא פחות גדולים. למרות ההשקעה האדירה בתאורה, היא אינה טבעית. בנוסף מסתבר שגם הלילה המדברי מייצר אקלים לא פחות בעייתי, הטמפרטורות צונחות מאוד בלילה מה שמקרר מידי את המסלול בנוסף ישנה לחות גבוהה, בקיצור מצב מסלול לא אופטימאלי.
אפריליה קוביה
ניסיונה של Cosworth בפיתוח ובניית מנועי פורמולה 1 הביא את אפריליה לשתף פעולה בפרויקט אופנוע ה-GP מרובע הפעימות.
האופנוע הכיל פיצ'רים סופר מתקדמים לזמנו כמו מצערת רכב-אל-חוט, הזרקת דלק, קראנק מסתובב בכיוון הפוך כדי להקטין את האפקט הג'יירוסקופי, ראש המנוע הכיל שתי פתחי יציאה לכל צילינדר כך שאגזוז הארופוביק היה בתצורת 6-3-1
מחשב המנוע פותח בצורה עצמאית באפריליה ושלט על ההצתה, על הזרקת הדלק ועל המצערת בתצורת רכב-אל-חוט. טכנולוגיה זו לא הייתה אז בשימוש בעולם האופנועים והובאה מעולם ה-F1.
למה טריפל ?
מנוע הטריפל בעל שלושה צילינדרים בשורה נבחר ע"י אפריליה מכמה סיבות, בראש ובראשונה בידול, אפריליה רצו לבדל עצמם מהשאר ובעיקר מהיפנים. חוקי ה-GP העניקו יתרון לתצורות שלוש וחמש צילינדרים, יתרון זה התבטה במשקל נמוך ב-10 קילוגרם ביחס לשאר.
שנית הרצון להשתמש בטכנולוגיה והידע של Cosworth מעולם ה-F1 ובכך לחסוך עלויות וזמן פיתוח, למשל קוטר צילינדר בטריפל בנפח 990 כמעט זהה לקוטר צילינדר של מנוע ה-F1 כמו גם האפשרות לשימוש בחלקים זהים אחרים.
סיבה שלישית הייתה הרצון של אפריליה לייצר רפליקת כביש ל-Cube ומנוע טריפל היה מאפשר לבצע זאת בצורה הזולה ביותר.
שילדת האלומיניום של ה-Cube הייתה יותר קונבנציונאלית ועשתה שימוש בתצורת קורה כפולה, המתלים תוצרת אוהלינס. בסוף 2003 מנוע ה-Cube הפיק בסביבות 240 כוחות סוס ונחשב לבין החזקים על הגריד.
אז מה השתבש בקוביה ? כנראה שסכום חלקיו של ה-Cube לא היה גדול מכל אחד מהם בנפרד, האופנוע כיחידה לא תפקד כראוי. קולין אדוארדס צוטט "יש בוא כל כך הרבה דברים שלא עובדים וצריך לתקן, הוא שיכור וויליס, חסר תחושה בחלק הקדמי, יש רעידות גם מקדימה וגם מאחורה, ותגובות בלתי צפויות ממצערת הרכב-אל-חוט." חברו לקבוצה נוריוקי הגה, התרסק עם הקיוב 28 פעמים בעונה אחת.
אחת הבעיות העיקריות בקיוב הייתה שהצוות שפיתח ויצר אותו, בעצם מסר את האופנוע לאפריליה ולא המשיך להיות נוכח בתהליך האבולוציה שלו. תהליך ההמרה של טכנולוגיה שבזמנו פעלה בעולם המכוניות, לא עבדה כמצופה על האופנוע. תקריות חוזרות ונשנות של נזילות שמן תוך כדי מרוץ, בעיות בבקרת האחיזה ותגובות בלתי צפויות של המצערת, הפכו את האופנוע למסוכן והרוכבים לא סמכו עליו יותר, קולין אדאורדס צוטט " כל סיום רכיבה על שני גלגלים הרגישה כמו התחמקות ממוות, כמעט כל רכיבה הסתיימה עם מגפיים מכוסות בשמן." אנגלים או לא הקוזוורת' האלה ?
בסוף שנת 2004 לאחר שלש עונות בהן ה-Cube לא הצליח לעמוד או להתקרב לפודיום, החליטו אפריליה לסגור את הברז לפרוייקט ה-GP היומרני מסתבר מידי שלהם.
ניחוח צרפתי
דה פונייט שנחשב לכישרון גדול לא הצליח לממש את הפוטנציאל עד כה. בשנתיים האחרונות עסק בעיקר בריסוק מאסיבי של הנינג'ה. עם המעבר לקבוצתו החדשה ישנה הונדה LCR בא רכב בקטגוריית הביניים ולקראת תחילת העונה רנדי מראה שיפור ניכר בפרמטר היציבות עם תוצאות יפות זמני הקפה מהירים ובעיקר ללא התרסקויות מיותרות. ללא ספק רנדי עובר תהליך חיובי, אפשר לקרוא לזה התבגרות, אפשר לקרוא לזה שידרוג יכולות מנטליות.
את קריירת המרוצים החל בגיל שש. אחרי שנתיים 1997/8 בהם זכה באליפות ה- 125CC הצרפתית, דה פונייט טועם לראשונה את טעם ה-GP כווילד קארד בעונת 98. לאור ביצועיו במרוץ זה, דה פונייט הופך לרוכב GP מין המניין בעונה שאחרי ב-2001 דה פונייט עולה כיתה לקטגוריית הבינים 250CC כאשר הוא רכוב על אפריליה. שני פודיומים על אופנוע פרטי משכנעים את אפריליה לפרוס עליו את חסותם ב-2003 והוא גומל להם עם ניצחון בכורה בקטלוניה. בעונת 2005 בגיל 25 כשאחריו חמישה נצחונות, 22 פודיומים ו 9 פול פוזישנים בקטגוריית הביניים, דה פונייט עולה לליגה של הגדולים ועובר לקבוצת המפעל של קוואסקי כאשר הוא רוכב כמובן על הנינג'ה ZX-RR. כבר אז מתחיל להראות ניצוצות וכשרון.
ב-2007 אחרי שנקאנו עוזב את קוואסקי מוצא עצמו דה פונייט בעמדת הרוכב הבכיר. בנוסף קוואסקי מעמידים נינג'ה 800 שנחשב למוצלח מה שפעיל לחץ על דה פונייט לפרוע את הצ'קים ולהתחיל להביא תוצאות. הלחץ נותן אותותיו ולמרות שלרנדי ללא ספק יש את הכלים להצליח הוא מרבה להתרסק ולא מסיים 7 מרוצים מתוך 18.
בסבב ה-15 שהתרחש ביפן, מצליח דה פונייט לעמוד סוף סוף על הפודיום. אבל אז הוא כבר חתום בקבוצת הלווין הונדה LCR בא רכב בעבר בקטגוריית הביניים.
2007 – קבוצת קוואסקי, מקום 11
2006 – קבוצת קוואסקי, מקום 16
2005 – קבוצת רפסול הונדה, 250CC, מקום 8
2004 – קבוצת הונדה LCR, 250CC, מקום 3
2003 - קבוצת הונדה LCR, 250CC, מקום 4
2002 – קמפטלה רייסינג אפריליה, 250CC, מקום 9
2001 – סקראב GP, אופנוע צרפתי, 250CC, מקום 13
2000 – מקום 17 בקטגויית ה- 125CC
1999 – מקום 18 בקטגוריית ה- 125CC
1998 – אלוף צרפת ב-125CC, השתתפות כווילד קארד באליפות העולם.
1997 – אלוף צרפת ב-125CC, אלוף Cagiva Cup, אלוף ליגת אופנועים סדרתיים
1996 – מקום רביעי ב- Cagiva Cup, מקום חמישי בליגת אופנועים סדרתיים
1995 – אלוף ה- Typhoon Cup
מזכיר לכם מישהו שעבר תהליך דומה ?
Randy De Puniet Chris Vermeulen Moto GP Assen 2007
כתבה על דה פונייט ברשת צרפתית כל שהיא
רוח גבית
שיעור מכונאות ויזואלי
סטונר לוקח את ה-Z4 ועושה את זה בסטייל
באתי ראיתי לקחתי - סטונר עם ה-Z4 החדשה שלו
אז פנטזיות (במילרע בבקשה (-:) לחוד ומציאות לחוד. סטונר מגיע ותוך חמישה סיבובים כאשר המסלול עוד לא יבש לחלוטין וקובע זמן פנטסטי של 1 דקה ו-49.263 שניות, עכשיו עזבו אותכם משניות ועשיריות, מה שחשוב זה שאף רוכב במשך כול 40 הדקות לא מצליח לאיים על סטונר. בזמן שסטונר יושב לו בפיטס וצופה על כל השאר ובראשם רוסי הגדול מנסים ולא מצליחים לדגדג אותו. בסופו של סשן רוסי מצמצם לפער של מעל שניה, המון במונחי זמני הקפה.
סטונר מעביר מסר חד וברור ברחבי הגריד, אני הבוס. הוא גם ממשיך את הדרך בא לקח את האליפות, דרך עבודה נטו בלי הצגות וקרנבלים. באתי ראיתי זכיתי.
בכל זאת, עוד לא נאמרה המילה האחרונה. מבחנים לחוד מרוצים לחוד.
חרז - מקצה אימוני טרום עונה הרשמי
אתמול יום שבת ה-16 בפברואר החל מבחן טרום עונת 2008 הרשמי של סדרת ה-MOTOGP
במקום הראשון מסיים את היום ניקי היידן עם ההונדה ונעול במישלין. ניקי שהביע את רצונו לחזור ולהתחרות על התואר העונה מראה שכנראה יהיה לו מה לומר העונה. ההונדה שמשתמש עדיין במנוע הישן מהיר מאוד ולא נופל מהפנאומטיים. מה יהיה כשיעברו לפנאומטי ?
הצביעו ותשפיעו
סיפורה של סוזי המכוערת
אבל למה כזה מכוער ?
כי ככה זה יצא מהמנהרה.
הנינג'ה הצורח ממשיך להכות גלים
הגורם האנושי
אלופי העולם לעונת 2008
לינקים X-טריטוריאליים
סרטון השבוע
רכיבה ראשונהפעם בכמה שנים דונינגטון מוציא מופעים רטובים שכאלה, הקודם שזכור ונכנס לפנתאון היא הרכיבה הסופר מדהימה של רוסי בעונת 2005
הפעם יש לנו את קיונארי על פיירבלייד של טן קאטה התרווחו ותהנו
יפני מטורף עטוי גלגלים נגד אופנוע
GSXR-750 שני עשורים של אבולוציהטרייל עירוני
למי לא בא לחתוך כבר מהמשרד וצאת לאוויר הפתוח
Bitch Slap מה הקשר ? זה
דבר ידוע הוא שאופנוענות ואיטליה הולכים יחד ממים ימימה. ידוע גם שהאיטלקים יצירתיים ושהאיטלקיות ... נו טוב על זה נרחיב בפעם אחרת. הסרטון הבא מציג תרגילי סדר של המשטרת איטליה של שנת 1950. מדהים
מחלת הגזזת פנים רבות לה, היא תוקפת בכל מקום ועל כל דבר.
קטע סטנד אפ מגניב שמגיע איך לא, מאיטליה. לא צריך להיות דוברי איטלקית כדי להבין, להנות ובעיקר להתחבר לקטע. אז יאללה תהנו ואם בא לכם אתם מוזמנים לתת שם לקטע.
קצת הסטוריה, היריבים של רוסי והפעם מקס ביאג', כן ירבו יריבים כאלה